Jak mawiał Kot z Cheshire, Wszystko jest możliwe, trzeba tylko wiedzieć o sposobach. Sposoby warto dobierać do ludzi i środowiska, w którym funkcjonują. Inaczej sprzedaję projekty rozwojowe dla branży technicznej, którą szczególnie lubię, bo jestem inżynierem z wykształcenia, inaczej lekarzom medycyny estetycznej czy firmom aktywnie sprzedającym w modelu door to door.

7 pytań o sprzedaż: Magdalena Kucharzewska

Skuteczna sprzedaż polega na...

Finalizacji, czyli decyzji klienta o zakupie danego produktu czy usługi. Tylko tyle i aż tyle. Dla mnie to zawsze dreszczyk emocji, że dałam radę i jednocześnie świadomość, że kolejny nowy klient postanawia mi zaufać i współpracować z moim zespołem. Rozpoczynamy proces wzajemnego poznawania się, a ja mogę użyć całej swojej mocy, aby wraz z zespołem zrealizować jego oczekiwania i cele biznesowe.

Od zawsze dbałam o to, aby rozwijać swoją skuteczność, bez względu na to, czy pracowałam w korporacji, na czyjeś zlecenie czy na własny rachunek. Prowadząc firmę, w ramach której szkolimy kompetencje sprzedażowe, także cały czas aktywnie sprzedaję, aby być na bieżąco z tym, co słychać na rynku. Ja po prostu lubię to robić. A teraz, po tylu latach, wiem także, że finalizacja to dla mnie coś więcej niż pieniądze. One oczywiście są ważne, jednak chyba ważniejsza jest satysfakcja z tego, co robię i świadomość, jak zrealizowany projekt wpływa na rzeczywistość biznesową moich klientów.

Ostatnio zrealizowałam projekt monitoringowy bez wynagrodzenia, aby sprawdzić, na ile robię to dla pieniędzy. Po wspólnym przejściu z zespołem klienta przez kryzys i uspokojeniu nastrojów mogę śmiało powiedzieć, że skuteczna sprzedaż to jedno, ale poparta dużą dawką wartości dla klientów buduje dobre relacje na lata.

Na pewno uważam też, że po urodzeniu dziecka weszłam na inny poziom skuteczności. Myślę, że wcześniej zajmowałam się większą ilością rzeczy, starałam się robić wszystko idealnie. Teraz wiem, że czasami zrobienie czegoś po prostu poprawnie, bez fajerwerków w zupełności wystarczy. Bardzo ważne jest też, by zidentyfikować, które 20% aktywności daje mi 80% rezultatów.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze...

Nie wiem czy był jeden najtrudniejszy, kilka momentów w moim zawodowym życiu mogę określić mianem trudnych.

Na pewno odważną decyzją był moment, w którym postanowiłam odejść z etatu. Było to przemyślane pod kątem tego, czego już nie chcę, ale byłam praktycznie nieprzygotowana do tego, co robić dalej i z czego żyć. Próbowałam wtedy kilku rzeczy, straciłam trochę pieniędzy, ale wróciłam do tego, co potrafię najlepiej, czyli uczenia innych. Myślę, że jest to także moje karmiczne zobowiązanie (uśmiech) . Uczyć zaczęłam już w 6. klasie podstawówki, udzielając korepetycji z matematyki, a po dwóch latach miałam więcej chętnych niż czasu, który mogłam na to przeznaczyć. Wtedy chyba jeszcze nie sprzedawałam, po prostu robiłam dobrze to, co do mnie należało, a efekty były szybko widoczne.

Trudne było także odrzucenie jednej z ofert powrotu na etat – to była wygodna propozycja, z bardzo dobrymi warunkami finansowymi, skrojona dokładnie pode mnie. Wtedy jednak pomyślałam, że lubię moją wolność, lubię, kiedy coś się dzieje, ten dreszczyk niepewności związanej z możliwościami oraz wyzwaniami. Rzadko wybieram najprostsze rozwiązania i pewnie dlatego zostałam przy swojej działalności.

Pozostałe 63% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

7 pytań o sprzedaż: Piotr Tytoń

Od 20 lat pracuje w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi na różnych stanowiskach kierowniczych w instytucjach publicznych oraz prywatnych. Od 2015 roku prowadzi własną firmę doradczo-szkoleniową. Trener, mentor, partner biznesowy w obszarze rozwoju zasobów ludzkich w firmach średniej i dużej wielkości.

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

Trener biznesu, Project Manager, doradca, certyfikowany Scrum Master (PSM II). Mentor w zakresie Scrum, Agile i zarządzania projektami. Entuzjastka project i product management, zwinnego podejścia, Evidence Based Management i Agile Leadership. Ukierunkowana na optymalizację procesów, rozwój zespołów i organizacji. Członek zespołu Disciplined Agile w Polsce, społeczności Agile3M i PMI PC Gdańsk Branch. Pasjonatka rozwoju osobistego. Prywatnie pochłonięta pasją do tenisa ziemnego i zabawą w podcasting.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.