Od 2014 roku zajmuje się sprzedażą tworzyw sztucznych w różnych wariantach: surowce, półprodukty, tj. płyty do opakowań i termoformowania próżniowego, jak i compoundy czy wyroby gotowe. Ma również doświadczenie w zarządzaniu grupą produktów, zespołem sprzedażowym i w pracy z klientem nad konkretnymi tworzywami, technologią produkcji oraz badań. Uwielbia wyzwania!

7 pytań o sprzedaż: Magda Sumera

Skuteczna sprzedaż polega na...

Na dobrych relacjach z innymi ludźmi. Moi klienci ufają mi. Nawet jeśli dzwonię ze złą wiadomością, to wiedzą, że poinformowałam ich o tym tak wcześnie jak to możliwe. Czują się przy mnie komfortowo, bo zawsze staram się mieć dla nich gotowe rozwiązanie.

Dla mnie skuteczna sprzedaż to też taka, w której... zdarzają się wpadki. Paradoksalnie na reklamacjach niejednokrotnie buduje się lepszą relację niż na codziennej rozmowie z klientem. Ale te szanse trzeba dostrzegać. Skuteczna sprzedaż to też taka, gdzie mogę przetransferować moją wiedzę do innych branż.

Nie mogę słuchać tych, którzy twierdzą, że dobry handlowiec sprzeda wszystko. Otóż nie. Taki handlowiec będzie próbował utartych schematów handlowych, nie przekona klienta do siebie wiedzą, umiejętnością interpretowania parametrów, analizami, znajomością badań, norm td. Nie zbuduje zaufania. Będzie wiecznie tkwił między tym, co mówi R&D, a tym, czego chce klient. Czy to jest fajne? Nie.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze...

To zawsze trudne pytanie, ale myślę, że było to odejście z pierwszej firmy po paru latach i to po przejściu przez wszystkie szczeble, od handlowca do dyrektora. Byłam bardzo zżyta z zespołem. Nigdy nie miałam tylu dylematów, co wtedy. To był najtrudniejszy moment zawodowy, ale też z tamtego okresu mam najlepsze wspomnienia.

Największy autorytet zawodowy...

Nie mam typowego autorytetu. Podoba mi się za to podejście Rafała Liebrechta, króla LinkedIn i świetnego człowieka. Jest bardzo szczery – cenię to. Zawsze chciałam kogoś takiego poznać. Rafał jest osobą, która w chłodny sposób potrafi spojrzeć na problem, ocenić go i zareagować. Sam jest przedsiębiorcą, doradcą i autorem wielu pomysłów. Rafał potrafi konstruktywnie zmotywować, ale i ostro „dowalić”. Znajdując się w trudnej sytuacji zawodowej czasem jesteśmy po prostu „przyćmieni” i nie widzimy rozwiązania. Nie potrafimy, jak to się mówi, wyjść z siebie i stanąć obok. Do tego nie ma czasu na odpoczynek lub spokojne zastanowienie się. Wtedy potrzebujemy kogoś takiego jak Rafał.

Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Katarzyna Sitarska

7 pytań o sprzedaż: Katarzyna Sitarska

Konsultant i trener social selling z 13-letnim doświadczeniem w korporacyjnej sprzedaży B2B. Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu programów social selling w B2B, głównie dla branży technologicznej. W ramach swojej pracy trenerskiej łączy LinkedIn z tradycyjnymi metodami prospectingowymi.

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Agnieszka Maruda‑Sperczak

7 pytań o sprzedaż: Agnieszka Maruda-Sperczak

Trenerka biznesu, mentorka liderów i zespołów, mówczyni inspiracyjna. Certyfikowana Coach ICF, Masterka Reiss Moitivation Profile, Masterka NLP, mentorka, konsultantka i jedyna trenerka w Polsce metody Instant Influence, która szkoliła się bezpośrednio u dr. Michaela Pantalona. Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama