Recepta jest prosta: traktuj klienta tak, jak sam chciałbyś być przez niego traktowany – czyli z szacunkiem, szczerością i profesjonalizmem.

7 pytań o sprzedaż: Krystian Strykowski

Skuteczna sprzedaż polega na...

W mojej ocenie skuteczna sprzedaż polega przede wszystkim na ciągłym samodoskonaleniu oraz starannym i sumiennym przygotowaniu się do spotkania biznesowego z klientem. Jeśli sprzedawca chce osiągnąć sukces, powinien nie tylko świetnie znać ofertę produktową, ale także potencjalne potrzeby i oczekiwania klienta. Tylko wtedy jest w stanie perfekcyjnie dopasować odpowiednie rozwiązanie do konkretnego klienta.

Z całą pewnością znacznie łatwiej jest przekonać klienta do oferowanych rozwiązań, jeśli jest się nie tylko ekspertem w swojej dziedzinie, ale także jej pasjonatem. Klienci bowiem doceniają zarówno rzeczową dyskusję opartą na naszej specjalistycznej wiedzy, jak i zaangażowanie, z jakim ją prowadzimy.

Praca handlowca to niezliczone spotkania, telefony, e-maile, szczególnie przy dużym portfelu klientów łatwo się pogubić i przegapić wartościowe kontakty. Dlatego tak ważne jest, aby zawsze ustalać sposób i czas realizacji naszych aktywności. Warto dzielić zadania pod względem priorytetów firmy – na pewno pomoże to usprawnić procesy sprzedażowe, które prowadzimy. Efektywne zarządzanie czasem pracy zawsze przynosi korzyści i pozytywnie wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale także motywacje i nastawienie do działania.

Równie ważny, jak odpowiednie przygotowanie do rozmowy z klientem i sumienne planowanie kontaktów, jest właściwy język rozmowy z klientem. Należy pamiętać, że musi on być w pełni zrozumiały dla naszego rozmówcy. Ten aspekt pracy handlowca jest często pomijany i bagatelizowany, co w mojej ocenie jest dużym błędem. W końcu to właśnie od sprawnej i przyjaznej komunikacji zależy skuteczna sprzedaż. Dlatego rekomenduję, aby już od pierwszej chwili spotkania zadbać o sposób naszej wypowiedzi i jej właściwy ton. W lepszym zrozumieniu często niełatwych technicznych zagadnień pomagają techniki sprzedażowe, takie jak np. wizualizacja. Spróbujmy tak poprowadzić rozmowę, aby klient w trakcie jej trwania mógł sobie wyobrazić dany aspekt produktu i samodzielnie dostrzec rozwiązanie. Co więcej, warto odnosić się również do tzw. success story, będących potwierdzeniem użyteczności przedstawianej oferty. To także może przyczynić się do lepszego zrozumienia tematu. Oprócz właściwego języka rozmowy z klientem, ważne jest także zapewnienie odpowiedniej atmosfery spotkania, budowanej na profesjonalizmie i zaufaniu.

Jednak najważniejsze jest, moim zdaniem, aby codziennie dbać o relacje z klientem. To niezwykle istotne, żeby opierały się one na wiarygodności, odpowiedzialności i wzajemnym partnerstwie – tylko wtedy będą trwałe. W swojej codziennej pracy potrafię budować przejrzyste zasady współpracy i z uwagą o nie dbać. Staram się, aby w relacjach biznesowych moja postawa była odbiciem wizerunku osoby kompetentnej, rzeczowej i godnej zaufania. Recepta jest prosta: traktuj klienta tak, jak sam chciałbyś być przez niego traktowany – czyli z szacunkiem, szczerością i profesjonalizmem.

Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Paweł Jaczewski

7 pytań o sprzedaż: Paweł Jaczewski

To jest miejsce, w którym powinienem opisać czego dokonałem i jakie mam tytuły naukowe. Zaskoczę cię!

Napiszę tylko, że od 8 lat jestem na pierwszej sprzedażowej linii frontu i podoba mi się to! Szkolę ze sprzedaży, budowania marki osobistej na LinkedIn oraz obsługi klienta. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zaproś mnie do znajomych na LinkedIn, wejdź na bloga paweljaczewski.pl, albo napisz hello@paweljaczewski.pl.

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Eryk Wdowiak

7 pytań o sprzedaż: Eryk Wdowiak

Ze sprzedażą związany od ponad 16 lat, a od blisko 14 lat wspiera automatyzację procesów biznesowych w przedsiębiorstwach różnych branż, dostarczając rozwiązania informatyczne.

Współpracuje z wiodącymi liderami na rynku IT – wdraża zmianę, implementując zintegrowane systemy IT klasy ERP (Partner Comarch), jak również systemy workflow (Partner Premium Webcon), rozwiązania produkcyjne oraz logistyczne i controllingowe.

Pomaga organizacjom w transformacji cyfrowej, wykorzystując nowoczesne technologie. A tajnym składnikiem transformacji cyfrowej jest człowiek, bo wciąż największą innowacją, jaką można wdrożyć w organizacji, są ludzie i ich talenty.

Obecnie jako jeden z udziałowców współtworzy technologiczną firmę Sagitum S.A., w której odpowiada za sprzedaż, relacje z partnerami biznesowymi oraz kreuje wizerunek marki.

W tym roku rozpoczął również przygodę na uczelni jako prowadzący ćwiczenia na nowym kierunku studiów w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Prowadzi zajęcia z Podstaw komunikacji marketingowej na kierunku Komunikacja cyfrowa.

Interesuje się robotyzacją (RPA) oraz zwinnymi metodykami prowadzenia projektów. Jest pasjonatem piłki nożnej.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.