Recepta jest prosta: traktuj klienta tak, jak sam chciałbyś być przez niego traktowany – czyli z szacunkiem, szczerością i profesjonalizmem.

7 pytań o sprzedaż: Krystian Strykowski

Skuteczna sprzedaż polega na...

W mojej ocenie skuteczna sprzedaż polega przede wszystkim na ciągłym samodoskonaleniu oraz starannym i sumiennym przygotowaniu się do spotkania biznesowego z klientem. Jeśli sprzedawca chce osiągnąć sukces, powinien nie tylko świetnie znać ofertę produktową, ale także potencjalne potrzeby i oczekiwania klienta. Tylko wtedy jest w stanie perfekcyjnie dopasować odpowiednie rozwiązanie do konkretnego klienta.

Z całą pewnością znacznie łatwiej jest przekonać klienta do oferowanych rozwiązań, jeśli jest się nie tylko ekspertem w swojej dziedzinie, ale także jej pasjonatem. Klienci bowiem doceniają zarówno rzeczową dyskusję opartą na naszej specjalistycznej wiedzy, jak i zaangażowanie, z jakim ją prowadzimy.

Praca handlowca to niezliczone spotkania, telefony, e-maile, szczególnie przy dużym portfelu klientów łatwo się pogubić i przegapić wartościowe kontakty. Dlatego tak ważne jest, aby zawsze ustalać sposób i czas realizacji naszych aktywności. Warto dzielić zadania pod względem priorytetów firmy – na pewno pomoże to usprawnić procesy sprzedażowe, które prowadzimy. Efektywne zarządzanie czasem pracy zawsze przynosi korzyści i pozytywnie wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale także motywacje i nastawienie do działania.

Równie ważny, jak odpowiednie przygotowanie do rozmowy z klientem i sumienne planowanie kontaktów, jest właściwy język rozmowy z klientem. Należy pamiętać, że musi on być w pełni zrozumiały dla naszego rozmówcy. Ten aspekt pracy handlowca jest często pomijany i bagatelizowany, co w mojej ocenie jest dużym błędem. W końcu to właśnie od sprawnej i przyjaznej komunikacji zależy skuteczna sprzedaż. Dlatego rekomenduję, aby już od pierwszej chwili spotkania zadbać o sposób naszej wypowiedzi i jej właściwy ton. W lepszym zrozumieniu często niełatwych technicznych zagadnień pomagają techniki sprzedażowe, takie jak np. wizualizacja. Spróbujmy tak poprowadzić rozmowę, aby klient w trakcie jej trwania mógł sobie wyobrazić dany aspekt produktu i samodzielnie dostrzec rozwiązanie. Co więcej, warto odnosić się również do tzw. success story, będących potwierdzeniem użyteczności przedstawianej oferty. To także może przyczynić się do lepszego zrozumienia tematu. Oprócz właściwego języka rozmowy z klientem, ważne jest także zapewnienie odpowiedniej atmosfery spotkania, budowanej na profesjonalizmie i zaufaniu.

Jednak najważniejsze jest, moim zdaniem, aby codziennie dbać o relacje z klientem. To niezwykle istotne, żeby opierały się one na wiarygodności, odpowiedzialności i wzajemnym partnerstwie – tylko wtedy będą trwałe. W swojej codziennej pracy potrafię budować przejrzyste zasady współpracy i z uwagą o nie dbać. Staram się, aby w relacjach biznesowych moja postawa była odbiciem wizerunku osoby kompetentnej, rzeczowej i godnej zaufania. Recepta jest prosta: traktuj klienta tak, jak sam chciałbyś być przez niego traktowany – czyli z szacunkiem, szczerością i profesjonalizmem.

Pozostałe 58% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Aneta Patyk

7 pytań o sprzedaż: Aneta Patyk

Menedżer ds. obsługi partnerów biznesowych z 15-letnim stażem pracy w obszarze analitycznym. Absolwentka Politechniki Poznańskiej, kierunku Zarządzanie i Inżyniera Produkcji.

Zarządza jednym z kluczowych zespołów wsparcia w Pionie Sprzedaży w Kompanii Piwowarskiej. Od 10 lat wraz ze swoimi współpracownikami buduje silny zespół, który efektywnie i ze znaczącymi sukcesami wspiera pracowników sprzedaży w umacnianiu pozycji Kompanii Piwowarskiej jako lidera na rynku piwa w Polsce. Laureatka XII Edycji Polish National Sales Awards w kategoriach „Menedżer ds. Obsługi Klienta” oraz „Supersprzedawca”.

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Magda Sumera

7 pytań o sprzedaż: Magda Sumera

Od 2014 roku zajmuje się sprzedażą tworzyw sztucznych w różnych wariantach: surowce, półprodukty, tj. płyty do opakowań i termoformowania próżniowego, jak i compoundy czy wyroby gotowe. Ma również doświadczenie w zarządzaniu grupą produktów, zespołem sprzedażowym i w pracy z klientem nad konkretnymi tworzywami, technologią produkcji oraz badań. Uwielbia wyzwania!

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama