Przedsiębiorca, mentalista, praktyk sprzedaży i zarządzania. Od 2007 r. związany z branżą telekomunikacyjną, wykonał ponad 30 000 rozmów z klientami. Autor pięciu książek o sprzedaży, wykładowca akademicki, trener Brian Tracy International w Polsce. Pomaga przedsiębiorcom i dyrektorom sprzedaży zwiększać skuteczność ich zespołów handlowych poprzez zmianę przekonań, nawyków mentalnych i rozwój umiejętności ich współpracowników.

Skuteczna sprzedaż polega…

Na przekonaniu samego siebie, że to, co robię, jest pomaganiem innym, a nie nachalnym wchodzeniem z butami do czyjegoś życia. Gdy twoje przekonania wspierają cię w sprzedaży, prędzej czy później osiągniesz w niej mistrzostwo. Najwięcej problemów ze sprzedażą mają ci, którzy uważają ją za coś negatywnego. Zatem pierwszy krok do skuteczności to zmiana myślenia o samej sprzedaży, a później o sobie samym.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze?

W 2012 r. zrezygnowałem z dobrze płatnego, spokojnego etatu, bo uznałem, że coś się we mnie wypaliło i nie chciałem dłużej pracować dla korporacji. Nie wziąłem jednak pod uwagę, że zakładając swoją firmę, nie będę miał żadnej stałej pensji, tylko wypracowaną prowizję od sprzedaży. Okazało się, że aby zarobić, muszę sprzedać, bo nikt nie chciał płacić mi za czas poświęcony pracy, tylko za efekty. Rachunki były stałe, ale dochody zmienne. Podjąłem wyzwanie, pracowałem po 12 godzin na dobę, czytałem wszystko, co wpadło mi w ręce na temat skutecznej sprzedaży, słuchałem audiobooków, a nawet powtarzałem sobie w myślach: „Jestem dobrym sprzedawcą”, podczas jazdy samochodem. Wreszcie zaskoczyło. W ciągu 3 miesięcy wróciłem do zarobków z etatu, a w ciągu 6 miesięcy podwoiłem je. To pokazało mi potęgę rozwoju osobistego w sprzedaży i utwierdziło mnie w przekonaniu, że jeśli się czegoś bardzo chce, to prędzej czy później da się to osiągnąć.

 

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Marcin Grela

AS_28_20.jpg

Twórca Sales Angels ­– największej społeczności ludzi sprzedaży w Polsce. Poza tym headhunter dyrektorów sprzedaży, związany od 2014 r. z jedną z najbardziej uznanych polskich firm doradczych – 4Results. Wcześniej handlowiec i menedżer sprzedaży w branży finansowo-ubezpieczeniowej.

Czytaj więcej

Uczyć się na błędach, czyli trudna sztuka samokrytyki

AS_27_75.jpg

Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Skoro więc rozmawiasz ze swoimi klientami, z pewnością nieraz popełniłeś błąd. Nie zawsze jesteś w stanie od razu go zauważyć – to normalne. Warto jednak nauczyć się analizować popełnione błędy i wyciągać z nich wnioski na przyszłość. To się opłaca!

Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Jak skutecznie budować sieć klientów na początku swojej kariery zawodowej?

AS_27_71.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 9: Jak skutecznie budować sieć klientów na początku swojej pracy?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama