Ze sprzedażą związany od ponad 16 lat, a od blisko 14 lat wspiera automatyzację procesów biznesowych w przedsiębiorstwach różnych branż, dostarczając rozwiązania informatyczne.

Współpracuje z wiodącymi liderami na rynku IT – wdraża zmianę, implementując zintegrowane systemy IT klasy ERP (Partner Comarch), jak również systemy workflow (Partner Premium Webcon), rozwiązania produkcyjne oraz logistyczne i controllingowe.

Pomaga organizacjom w transformacji cyfrowej, wykorzystując nowoczesne technologie. A tajnym składnikiem transformacji cyfrowej jest człowiek, bo wciąż największą innowacją, jaką można wdrożyć w organizacji, są ludzie i ich talenty.

Obecnie jako jeden z udziałowców współtworzy technologiczną firmę Sagitum S.A., w której odpowiada za sprzedaż, relacje z partnerami biznesowymi oraz kreuje wizerunek marki.

W tym roku rozpoczął również przygodę na uczelni jako prowadzący ćwiczenia na nowym kierunku studiów w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Prowadzi zajęcia z Podstaw komunikacji marketingowej na kierunku Komunikacja cyfrowa.

Interesuje się robotyzacją (RPA) oraz zwinnymi metodykami prowadzenia projektów. Jest pasjonatem piłki nożnej.

7 pytań o sprzedaż: Eryk Wdowiak

Skuteczna sprzedaż polega na...

Dla mnie skuteczna sprzedaż polega na partnerskim podejściu do całego procesu zakupowego klienta. Sprzedaż można nazwać skuteczną wtedy, kiedy żadna ze stron nie czuje się „przegrana” czy przyparta do muru. Kiedy nie tylko udało się podpisać umowę, ale i uzyskać zadowolenie klienta, referencje czy polecenia swojej osoby, produktu czy firmy. Ale przede wszystkim skuteczna sprzedaż to taka, w której udało się realnie pomóc klientowi. Pomóc w rozwiązaniu jego problemu, zgodnie z metodologią Sandlera znaleźć receptę na jego „ból” i być partnerem w rozwoju jego biznesu. Skuteczna sprzedaż to taka, która stawia klienta i jego potrzeby w centrum całego procesu. W dzisiejszej rzeczywistości tylko klientocentrycznie nastawione organizacje będą odnosiły długofalowe sukcesy dzięki skutecznej sprzedaży, będącej efektem takiego podejścia do relacji biznesowych.

Wierzę, że skuteczna sprzedaż może być oparta na autentyczności. A bycie autentycznym w relacjach biznesowych wymaga pracy, ale przede wszystkim odwagi. Przed takim funkcjonowaniem powstrzymuje nas strach przed oceną (np. bycia niekompetentnym) czy poczuciem wstydu, ale także ludzka potrzeba przynależności i akceptacji. To z jednej strony obawa o utratę szansy na współpracę z klientem, ale z drugiej strony: bycie autentycznym to możliwość świadomego decydowania o tym, czy chcemy z tym konkretnym klientem współpracować.

Autentyczność pozwala być w pełni sobą, akceptować siebie i mieć więcej pozytywnej energii, a mniej stresu. Przyciągamy wtedy ludzi i biznes spójny z twoimi przekonaniami i wartościami – czyli możemy docierać do idealnego klienta, z którym współpraca będzie dla mnie komfortowa, uczciwa i na pewno długofalowa.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze...

Trudnych momentów w swojej karierze miałem kilka, ale tym najtrudniejszym dotychczas jest zmiana perspektywy – z pracownika na etacie w dużej firmie na współwłaściciela start-upu. Jest to zmiana świadomości w sytuacji, kiedy zaczyna się odpowiadać nie tylko za swój własny wynik, ale też za organizację, w której pracuje kilkadziesiąt osób. Myślę, że to jak dotychczas moje największe wyzwanie w życiu zawodowym. Konieczność „przestawienia się” na szersze spojrzenie, perspektywę ogólnofirmową wymaga sporo wysiłku i związana jest z wieloma, niekoniecznie przyjemnymi emocjami. Szczególnie teraz, w tak dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej. Dzięki temu doświadczeniu zmieniłem również postrzeganie biznesów swoich klientów i unikam szybkiej i powierzchownej oceny ich decyzji czy strategii. Zresztą wyzbywanie się oceniania sprawdza się nie tylko w biznesie, ale może przede wszystkim w życiu prywatnym.

Pozostałe 63% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Albert Pałyga

7 pytań o sprzedaż: Albert Pałyga

Menedżer obszarów: Utrzymanie Klienta oraz Korespondencja Elektroniczna (czat i e-mail) w Banku Millennium. Zawodowo związany z Departamentem Bankowości Bezpośredniej od ponad 11 lat, gdzie aktualnie odpowiedzialny jest za zarządzanie obszarami, w których kluczową rolę odgrywa szeroko rozumiana jakość obsługi klienta. Do jego codziennych obowiązków należy zarządzanie zespołami obsługowymi oraz utrzymaniowymi od strony biznesowej, koncepcyjnej, również procesowej i operacyjnej. Zdobywca tytułu Supersprzedawcy oraz Customer Experience Manager w XIII edycji konkursu Polish National Sales Awards.

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Paweł Jaczewski

7 pytań o sprzedaż: Paweł Jaczewski

To jest miejsce, w którym powinienem opisać czego dokonałem i jakie mam tytuły naukowe. Zaskoczę cię!

Napiszę tylko, że od 8 lat jestem na pierwszej sprzedażowej linii frontu i podoba mi się to! Szkolę ze sprzedaży, budowania marki osobistej na LinkedIn oraz obsługi klienta. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zaproś mnie do znajomych na LinkedIn, wejdź na bloga paweljaczewski.pl, albo napisz hello@paweljaczewski.pl.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.