Trenerka biznesu, mentorka liderów i zespołów, mówczyni inspiracyjna. Certyfikowana Coach ICF, Masterka Reiss Moitivation Profile, Masterka NLP, mentorka, konsultantka i jedyna trenerka w Polsce metody Instant Influence, która szkoliła się bezpośrednio u dr. Michaela Pantalona. Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców.

7 pytań o sprzedaż: Agnieszka Maruda-Sperczak

Skuteczna sprzedaż polega na...

Uczeniu klientów, słuchaniu i rozpoznawaniu faktycznych potrzeb klienta, nie tych deklarowanych. Kiedy słucham klienta, autentycznie się nim interesuję – dzięki temu dowiaduję się znacznie więcej, niż czasem sam chciałby zdradzić. Staram się nigdy nie oceniać, w zamian za to go doceniam, zawsze wspieram i pamiętam o tym, że dzięki temu, że klient czegoś nie wie, ja mogę mu to dostarczyć. Wtedy obie strony są zadowolone. Nigdy nie sprzedaję na siłę. To nie ma dla mnie sensu.

Najtrudniejszy moment w dotychczasowej karierze...

Trudnych momentów było kilka. Myślę, że wciąż się będą zdarzały, tylko wraz z rosnącym doświadczeniem będę inaczej do nich podchodziła. Najważniejsze jednak jest to, czego się w tych trudnych sytuacjach uczymy i do czego nowego nas prowadzą. Jeden z trudniejszych momentów, który mnie spotkał, miał miejsce, gdy pracowałam w branży automotive. Kiedy awansowałam na product managera okazało się, że mój nowy szef jest mobberem. Wcześniej wydawał się świetnym człowiekiem. Niestety, jako szef pokazał zupełnie inne oblicze. Wytrzymałam ponad pół roku i odeszłam z pracy. Pomimo że kochałam samochody i markę, którą się opiekowałam – potrzebowałam zawalczyć o własne zdrowie i godność. W dłuższej perspektywie wyszło mi to na dobre, gdyż kocham to, co robię i robię to, co kocham. Być może bez tamtego odejścia byłabym dziś w zupełnie innym miejscu? Inny przykład, to kiedy organizowałam 12 lat temu Ogólnopolskie Konferencje Kobiet Przedsiębiorczych nagle, nieoczekiwanie wycofał się partner i zabrakło nam w budżecie na wydarzenia w całej Polsce około 80 tys. zł. Do pierwszej konferencji z całej serii pozostały niecałe 3 tygodnie. Jakby tego było mało, moja ówczesna wspólniczka w projekcie zrezygnowała – nie wytrzymała stresu. To wszystko w jeden dzień. W poczuciu bezradności poszłam wtedy na długi spacer. Po powrocie otworzyłam komputer i odczytałam e-mail od jednego z banków zainteresowanych współpracą. W ciągu kilku godzin pojawił się totalny kryzys, który szybko zweryfikował moje biznesowe relacje i szansa, którą dobrze wykorzystałam. Dzisiaj także doświadczam trudnego momentu, w którym wszystko się zmienia z dnia na dzień. Koronawirus sprawia, że to, co wczoraj było oczywiste, dzisiaj przestaje być możliwe. Moja praca do tej pory odbywała się głównie na sali szkoleniowej czy też na scenie z dużą widownią. Wszelkie działania tego typu przenoszę właśnie w tej chwili do sieci. Uczę nie tylko siebie, ale także klientów. Wymagać to będzie innego podejścia i zrozumienia każdej ze stron. Na szczęście to już się dzieje.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

7 pytań o sprzedaż: Justyna Kosmalska

Trener biznesu, Project Manager, doradca, certyfikowany Scrum Master (PSM II). Mentor w zakresie Scrum, Agile i zarządzania projektami. Entuzjastka project i product management, zwinnego podejścia, Evidence Based Management i Agile Leadership. Ukierunkowana na optymalizację procesów, rozwój zespołów i organizacji. Członek zespołu Disciplined Agile w Polsce, społeczności Agile3M i PMI PC Gdańsk Branch. Pasjonatka rozwoju osobistego. Prywatnie pochłonięta pasją do tenisa ziemnego i zabawą w podcasting.

Czytaj więcej

7 pytań o sprzedaż: Albert Pałyga

7 pytań o sprzedaż: Albert Pałyga

Menedżer obszarów: Utrzymanie Klienta oraz Korespondencja Elektroniczna (czat i e-mail) w Banku Millennium. Zawodowo związany z Departamentem Bankowości Bezpośredniej od ponad 11 lat, gdzie aktualnie odpowiedzialny jest za zarządzanie obszarami, w których kluczową rolę odgrywa szeroko rozumiana jakość obsługi klienta. Do jego codziennych obowiązków należy zarządzanie zespołami obsługowymi oraz utrzymaniowymi od strony biznesowej, koncepcyjnej, również procesowej i operacyjnej. Zdobywca tytułu Supersprzedawcy oraz Customer Experience Manager w XIII edycji konkursu Polish National Sales Awards.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.