Na pewno doskonale znasz usługi bądź produkty, które sprzedajesz, potrafisz stosować liczne techniki sprzedażowe i negocjacyjne, masz w sobie dużo determinacji i całkiem nieźle radzisz sobie ze stresem, ale czy efektywnie zarządzasz swoim czasem w pracy?
Zarządzanie sobą w czasie to jedna z najważniejszych umiejętności w pracy każdego handlowca. Oprócz samodzielności, komunikatywności i umiejętności słuchania, a także wysokiej kultury osobistej, to właśnie planowanie zadań i prawidłowe ustalanie priorytetów przyczyniają się do naszych sukcesów. Praca handlowca jest niewątpliwie wielowątkowa, wymaga od nas konsekwencji w działaniu, funkcjonowania na naprawdę wysokich obrotach i ciągłego pamiętania o ważnych sprawach.
Jesteś Słoniem czy Ośmiornicą?
To, ile zadań wykonujemy w tym samym czasie świadczy o tym, czy jesteśmy Słoniem czy Ośmiornicą. Słonie chwytają trąbą – mają ją jedną i dlatego skupiają się tylko na jednej rzeczy naraz, robiąc to naprawdę starannie. Ośmiornice chwytają ramionami – mają ich osiem, a każde z nich może w tym samym czasie wykonywać inną czynność. Mają więc bardzo podzielną uwagę.
Problem w byciu Słoniem może polegać na tym, że zbyt dużo uwagi poświęcamy na jedno zadanie i zatracamy zdolność kontrolowania czasu. Słonie nie spieszą się z realizacją zadań, ponieważ ważniejsza jest dla nich precyzja w wykonaniu danej czynności niż tempo dojścia do celu.
Problem w byciu Ośmiornicą może polegać na tym, że podczas realizacji zbyt wielu zadań jednocześnie, mogą wkraść się błędy i niedociągnięcia, lub co gorsze – można zupełnie zapomnieć o czymś ważnym. Ośmiornice działają szybko i w wielu przypadkach udaje im się zdążyć ze wszystkim na czas.
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu