Zarządzanie priorytetami

Tylko on-line nr 14/2018

Na pewno doskonale znasz usługi bądź produkty, które sprzedajesz, potrafisz stosować liczne techniki sprzedażowe i negocjacyjne, masz w sobie dużo determinacji i całkiem nieźle radzisz sobie ze stresem, ale czy efektywnie zarządzasz swoim czasem w pracy?

Zarządzanie sobą w czasie to jedna z najważniejszych umiejętności w pracy każdego handlowca. Oprócz samodzielności, komunikatywności i umiejętności słuchania, a także wysokiej kultury osobistej, to właśnie planowanie zadań i prawidłowe ustalanie priorytetów przyczyniają się do naszych sukcesów. Praca handlowca jest niewątpliwie wielowątkowa, wymaga od nas konsekwencji w działaniu, funkcjonowania na naprawdę wysokich obrotach i ciągłego pamiętania o ważnych sprawach.

Jesteś Słoniem czy Ośmiornicą?

To, ile zadań wykonujemy w tym samym czasie świadczy o tym, czy jesteśmy Słoniem czy Ośmiornicą. Słonie chwytają trąbą – mają ją jedną i dlatego skupiają się tylko na jednej rzeczy naraz, robiąc to naprawdę starannie. Ośmiornice chwytają ramionami – mają ich osiem, a każde z nich może w tym samym czasie wykonywać inną czynność. Mają więc bardzo podzielną uwagę.

Problem w byciu Słoniem może polegać na tym, że zbyt dużo uwagi poświęcamy na jedno zadanie i zatracamy zdolność kontrolowania czasu. Słonie nie spieszą się z realizacją zadań, ponieważ ważniejsza jest dla nich precyzja w wykonaniu danej czynności niż tempo dojścia do celu.

Problem w byciu Ośmiornicą może polegać na tym, że podczas realizacji zbyt wielu zadań jednocześnie, mogą wkraść się błędy i niedociągnięcia, lub co gorsze – można zupełnie zapomnieć o czymś ważnym. Ośmiornice działają szybko i w wielu przypadkach udaje im się zdążyć ze wszystkim na czas. 

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?
  • Jak znaleźć najlepszych handlowców do swojego zespołu?
  • Jak sprawić, żeby pozostali w firmie?
  • Jakich kompetencji potrzeba, aby zespół odniósł sukces?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.