(…) O skuteczności zarządzania czasem decyduje sposób, a nie sam fakt planowania. Zanim pokażę ci (…), jak zarządzać czasem w codziennej praktyce, zobacz, co robią osoby, którym się to nie udaje – czyli jakie błędy popełniane przez uczestników szkoleń najczęściej wymagają przepracowania.

Zarządzanie czasem w codziennej praktyce

Błąd nr 1: Powierzchowne sformułowanie celu

Przykładowo:

  • „Od 2 stycznia będę codziennie biegał po 2 km”.
  • „Pierwszy cel to zwiększenie efektywności spotkań handlowych – podniesienie konwersji z 15 do 25 proc., tak aby co czwarte spotkanie kończyło się sprzedażą. Drugi cel to poprawa jakości umawianych spotkań – wykluczanie tych słabo rokujących na etapie rozmowy telefonicznej”.
  • „Moim celem jest zdobycie umiejętności radzenia sobie z «wrzutkami»”.

Tak sformułowanych celów nie da się osiągnąć. Nie są dopracowane ani przemyślane. Nie są też tak ułożone, aby stanowić jasną, konkretną instrukcję, ułatwiającą podejmowanie decyzji w morzu zadań. Wiele osób myli pierwszy pomysł, który przychodzi im do głowy, z właściwie wyznaczonym celem. Pragną szybko przejść do działania, więc zapisują cel powierzchownie, byle jak. Umysł nie chce tracić cennej energii na zastanawianie się, dlaczego coś jest ważne – a zatem kwartalny cel wyznaczony w 5 minut nie może być odpowiednio sformułowany.

Pamiętaj, że jeśli masz byle jaki cel, reszta także będzie byle jaka.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak prowadzić skuteczny small talk i dlaczego to się opłaca?

Jak prowadzić skuteczny small talk i dlaczego to się opłaca?

Udało ci się. Wykonałeś kawał dobrej roboty. Znalazłeś klienta, któremu twój produkt może pomóc. Wykonałeś mnóstwo telefonów. Nieraz usłyszałeś krótkie i szorstkie: „Tak, tak, proszę o wizytówkę na e-maila i się odezwiemy”. Mimo to nie zniechęciłeś się i zdobyłeś kontakt do osoby odpowiedzialnej za zakupy. Masz dobry produkt, wiesz, że klient go potrzebuje. Wierzysz, że mu pomoże. Czy zastanawiałeś się co ci pomogło dojść do tego punktu? Dlaczego nie zawsze się udaje?

Czytaj więcej

(Zapomniana) sztuka prezentacji

(Zapomniana) sztuka prezentacji

Większość sprzedawców – tak, nawet tych zawodowych – korzysta podczas prezentowania swojej oferty z kilku prostych chwytów lub ogranych schematów. Niektórzy robią to w sposób, którym współcześni kupujący są znużeni. Tacy sprzedawcy, którzy w przewidywalny sposób zanudzają na śmierć1, nie odbierając żadnych sygnałów z błaganiem o litość, są postrzegani jako cierń w drażliwym miejscu. Czy jest możliwe podniesienie jakości prezentacji sprzedażowych? Czy można się nauczyć lepiej przekonywać, a jeśli tak, to jak tego dokonać? Jest na to sposób – przedstawiam go w tym artykule.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama