Dla wielu handlowców moment odmowy klienta jest końcem relacji sprzedażowej. Może się jednak okazać, że to dopiero początek wartościowej rozmowy. Do tego potrzebne jest własne przekonanie, że piłka jest jeszcze w grze i umiejętność dalszego pokierowania dyskusją.
Czego w sprzedaży najbardziej obawiają się sprzedawcy? Praktyka pokazuje, że odmowy klienta. Akceptacja jest jedną z podstawowych potrzeb ludzkich. Ewolucyjnie – skazanie na banicję i wykluczenie ze wspólnoty było tak naprawdę skazaniem takiej osoby na śmierć. Choć te czasy dawno minęły, nasze ciało reaguje tak, jak tysiące lat temu – produkując kortyzol, czyli hormon stresu. W stresie zawęża się kreatywność i możliwość znajdowania nieszablonowych wyjść z sytuacji. To, czego potrzebujesz, to trzymania się zasad i łatwych do zastosowania metod tak, żebyś umiał z nich skorzystać, gdy słyszysz od klienta: „Dziękuję, ale nie”.
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu