Nadejście pandemii koronawirusa spowodowało znaczące zmiany w sposobie dostarczania szkoleń. Część firm zawiesiła na pewien czas działania szkoleniowe ze względu na cięcia budżetowe wywołane kryzysem. Część uznała, że po to, by przetrwać, konieczne jest nauczenie się potrzebnych umiejętności. Jeszcze inne firmy z kolei zobaczyły w obecnej sytuacji szansę na to, by usprawnić swoje dotychczasowe działania i wykorzystały kryzys do tego, by nauczyć pracowników czegoś nowego. Rynek szkoleniowy zareagował na te potrzeby bardzo szybko, proponując ogromną liczbę szkoleń w jedynej formie, jaka w czasie pandemii była możliwa, czyli online. Jak się w tej mnogości dostępnych ofert nie pogubić?

Tematyka szkolenia

To pierwsze i w zasadzie najważniejsze kryterium wyboru szkolenia. W związku z pojawieniem się koronawirusa wiele firm zmieniło sposób swojego działania. W niektórych firmach wstrzymane zostały wizyty u klientów, a zastąpiły je rozmowy telefoniczne i spotkania on-line. W związku z zakazem zgromadzeń wstrzymano organizację targów, imprez branżowych, konferencji. Wiele firm, na przykład te w branży agro, stanęło w obliczu wyzwania związanego z prezentacją swoich produktów – jak pokazać przez Internet klientowi przyzwyczajonemu do bezpośredniego kontaktu działanie maszyny czy wszelkie nowinki technologiczne? Zmienił się sposób docierania do klienta i firmy zaczęły potrzebować odświeżenia u pracowników umiejętności związanych ze sprzedażą telefoniczną czy marketingiem, a ze względu na konieczność korzystania z narzędzi internetowych pojawiła się też potrzeba nauczenia pracowników sprawnej obsługi tych narzędzi, żeby ci z kolei mogli pokazywać swoim klientom, jak mogą z nich bezpiecznie korzystać.

Wszystko to spowodowało, że zmienił się zakres wybieranych obecnie szkoleń. Z naszych obserwacji jako właścicieli firmy szkoleniowej, na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród klientów oraz obserwacji najchętniej wybieranych szkoleń, wynika, że najbardziej popularne są teraz tematy mające usprawnić pracę w obecnej sytuacji, czyli: sprzedaż przez telefon, telefoniczna obsługa klienta, szkolenia z umiejętności handlowych dla pracowników serwisu (skoro serwis działa, to dlaczego nie wykorzystać takiej możliwości kontaktu z klientem do sprzedaży dodatkowych produktów), współpraca lub zarządzanie zespołem wirtualnym, prowadzenie wirtualnych spotkań z klientem.

To pierwsza podpowiedź – przy wyborze tematu szkolenia kierujmy się przede wszystkim tym, co jest nam w danej sytuacji potrzebne. Oprócz tego warto skupić się także na tematach, które rozważaliśmy jeszcze przed pandemią. Wprowadzenie kwarantanny nie spowodowało nagle, że problemy, z którymi firmy lub pojedynczy pracownicy borykali się do tej pory, zniknęły. One w dalszym ciągu wymagają rozwiązania, stąd gdy tylko sytuacja się ustabilizuje, warto będzie do tych tematów wrócić.

Jaki rodzaj szkolenia wybrać? Tu na początek warto doprecyzować, jakie formy szkoleń online są obecnie proponowane.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Co każdy klient chce usłyszeć... (ale niekoniecznie zdaje sobie z tego sprawę)

AS_29_74.jpg

„Czy dałoby się tu i tu zrobić takie coś...”, „A moglibyście panowie zrobić mi takie o...” – takimi i podobnymi pytaniami zasypywałam ekipę remontową, która swego czasu niebacznie podjęła się karkołomnego zadania odświeżenia mojego mieszkania. W końcu szef nie wytrzymał i powiedział: „Pani Moniko, jedyne czego nie jesteśmy w stanie zrobić, to wybrać za panią koloru ścian. Wszystko inne się da”. I faktycznie, dało się. Tak bardzo się dało, że po kilku latach, kiedy nadszedł czas większego remontu, byłam gotowa na tę konkretną ekipę czekać ponad pół roku i zapłacić im tyle, ile zażądali.

Czytaj więcej

Czy umiesz odpoczywać?

AS_29_62.jpg

O tym, jak ważny jest odpoczynek i odpowiednia regeneracja, nikogo nie trzeba przekonywać. Ale jak wcielić tę wiedzę w życie, zwłaszcza w czasach zwiększonej presji na wyniki? W poniższym artykule odnajdziesz dla siebie kilka cennych wskazówek, o co zadbać, aby zarówno twoje ciało, jak i umysł były bardziej zrelaksowane.

Czytaj więcej

Siła rytuałów

AS_29_57.jpg

Rytuałami zainteresowaliśmy się w naszej pracy projektowej. Zauważyliśmy, że pomyślność pewnych naszych projektów wiązała się z wpasowaniem nowego produktu lub inicjatywy w ramy rytuału. Niezależnie od tego, czy należało wypromować stosowanie reżimów dietetycznych przy cukrzycy, pomóc obywatelom w prawnym kwestionowaniu mandatów czy też wesprzeć nowych menedżerów w efektywniejszym kierowaniu zespołami, ramy rytuału zawsze sprawiały, że nowy produkt stawał się atrakcyjniejszy i bardziej zajmujący.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama