Nadejście pandemii koronawirusa spowodowało znaczące zmiany w sposobie dostarczania szkoleń. Część firm zawiesiła na pewien czas działania szkoleniowe ze względu na cięcia budżetowe wywołane kryzysem. Część uznała, że po to, by przetrwać, konieczne jest nauczenie się potrzebnych umiejętności. Jeszcze inne firmy z kolei zobaczyły w obecnej sytuacji szansę na to, by usprawnić swoje dotychczasowe działania i wykorzystały kryzys do tego, by nauczyć pracowników czegoś nowego. Rynek szkoleniowy zareagował na te potrzeby bardzo szybko, proponując ogromną liczbę szkoleń w jedynej formie, jaka w czasie pandemii była możliwa, czyli online. Jak się w tej mnogości dostępnych ofert nie pogubić?

Szkolenia online - jak nie wyrzucić pieniędzy w błoto

Tematyka szkolenia

To pierwsze i w zasadzie najważniejsze kryterium wyboru szkolenia. W związku z pojawieniem się koronawirusa wiele firm zmieniło sposób swojego działania. W niektórych firmach wstrzymane zostały wizyty u klientów, a zastąpiły je rozmowy telefoniczne i spotkania on-line. W związku z zakazem zgromadzeń wstrzymano organizację targów, imprez branżowych, konferencji. Wiele firm, na przykład te w branży agro, stanęło w obliczu wyzwania związanego z prezentacją swoich produktów – jak pokazać przez Internet klientowi przyzwyczajonemu do bezpośredniego kontaktu działanie maszyny czy wszelkie nowinki technologiczne? Zmienił się sposób docierania do klienta i firmy zaczęły potrzebować odświeżenia u pracowników umiejętności związanych ze sprzedażą telefoniczną czy marketingiem, a ze względu na konieczność korzystania z narzędzi internetowych pojawiła się też potrzeba nauczenia pracowników sprawnej obsługi tych narzędzi, żeby ci z kolei mogli pokazywać swoim klientom, jak mogą z nich bezpiecznie korzystać.

Wszystko to spowodowało, że zmienił się zakres wybieranych obecnie szkoleń. Z naszych obserwacji jako właścicieli firmy szkoleniowej, na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród klientów oraz obserwacji najchętniej wybieranych szkoleń, wynika, że najbardziej popularne są teraz tematy mające usprawnić pracę w obecnej sytuacji, czyli: sprzedaż przez telefon, telefoniczna obsługa klienta, szkolenia z umiejętności handlowych dla pracowników serwisu (skoro serwis działa, to dlaczego nie wykorzystać takiej możliwości kontaktu z klientem do sprzedaży dodatkowych produktów), współpraca lub zarządzanie zespołem wirtualnym, prowadzenie wirtualnych spotkań z klientem.

To pierwsza podpowiedź – przy wyborze tematu szkolenia kierujmy się przede wszystkim tym, co jest nam w danej sytuacji potrzebne. Oprócz tego warto skupić się także na tematach, które rozważaliśmy jeszcze przed pandemią. Wprowadzenie kwarantanny nie spowodowało nagle, że problemy, z którymi firmy lub pojedynczy pracownicy borykali się do tej pory, zniknęły. One w dalszym ciągu wymagają rozwiązania, stąd gdy tylko sytuacja się ustabilizuje, warto będzie do tych tematów wrócić.

Jaki rodzaj szkolenia wybrać? Tu na początek warto doprecyzować, jakie formy szkoleń online są obecnie proponowane.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Pierwsze spotkanie sprzedażowe ‑ nastrój się odpowiednio i zdobądź nowego klienta!

Pierwsze spotkanie sprzedażowe - nastrój się odpowiednio i zdobądź nowego klienta!

Od tego, czy dotrzemy do klienta w dobrym nastroju wiele zależy: może nas odebrać jako profesjonalistów lub nie. Może pomyśleć, że jest między nami chemia lub nie. Może czuć się dobrze zrozumiany lub nie. Może chcieć spotkać się ponownie... lub nie.

Czytaj więcej

Słowo pisane w erze TikToka ‑ jak dopasować treść do przekazu?

Słowo pisane w erze TikToka - jak dopasować treść do przekazu?

Czy przy rosnącej popularności TikToka i materiałów wideo jest jeszcze miejsce na słowo pisane? Oczywiście, że tak, pytanie tylko: w jakiej formie? Wymagania dotyczące treści rosną, a przebicie się z chwytliwym hasłem nie zapewnia pierwszego miejsca wśród konkurencji. Coraz więcej odbiorców stawia na przeżycia, doświadczenia i zaangażowanie, ale czy kreowanie treści pod te wymagania gwarantuje sukces?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.