Jak poprzez stronę internetową zyskać nowych klientów? Jednym z najskuteczniejszych sposobów będzie zadbanie o jej widoczność w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google. W artykule znajdziesz podpowiedzi, jak rozpocząć przygodę z SEO, tak by twoja strona stała się skutecznym narzędziem sprzedażowym.

SEO (ang. search engine optimization) to pojęcie, pod którym kryją się wszystkie czynności podejmowane, aby strona pojawiała się jak najwyżej w naturalnych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. W Polsce, ze względu na dominację Google (98% wszystkich wyszukiwań), często pozycjonowanie prowadzone jest głównie z myślą o tej wyszukiwarce. W skrócie, działalność SEO ma sprawić, że twoja strona wyświetli się odpowiednim osobom. Dzięki SEO nie tylko zwiększasz na niej ruch, ale też sprawiasz, że trafiają na nią osoby faktycznie zainteresowane jej treścią czy kupnem usług/produktów, które oferujesz (czyli: potencjalni klienci). Przy okazji – dzięki optymalizacji strony pod SEO – sprawiasz, że strona najlepiej odpowiada na potrzeby klientów i zachęca do podjęcia współpracy.

Warto zainteresować się pozycjonowaniem także dlatego, że przynajmniej niektórzy twoi konkurenci prawdopodobnie już prowadzą działania SEO – choćby w podstawowym zakresie.

Podstawowe zasady SEO, czyli to trzeba wiedzieć

Zabierając się do pozycjonowania swojej strony, trzeba zdać sobie sprawę z tego, że działania SEO to działania cykliczne. Raz zdobyta pozycja nie jest dana na zawsze. Na początku konieczne będzie przede wszystkim zadbanie, aby wyszukiwarka w ogóle „zauważyła” stronę. Pozycjonowanie nigdy nie dobiega końca – trzeba więc przygotować się na działania długofalowe.

O pozycji strony w Google decyduje wiele czynników. Nikt nie zna ich pełnej listy ani dokładnej wagi, jaka jest przywiązywana do konkretnych parametrów. Na podstawie obserwacji i doświadczeń można jednak wyróżnić pewne elementy, o które należy zadbać, aby strona uzyskała lepsze pozycje. Najprościej podzielić je na trzy kategorie:

1. Optymalizacja strony

Jak powinna wyglądać strona dobrze przygotowana pod wymogi wyszukiwarek? Tak naprawdę w dużej mierze chodzi po prostu o to, aby... była przyjazna użytkownikowi, ponieważ takie najbardziej ceni Google. Tym samym, dostosowując stronę pod algorytmy wyszukiwarek, jednocześnie sprawiasz, że internauci chętniej z niej korzystają. Zoptymalizowana strona powinna m.in. szybko się ładować, mieć wersję mobilną, opisy alternatywne grafik (tak zwane alty) i odpowiednie adresy podstron (nie ciąg przypadkowych znaków, a krótki adres wskazujący na treść podstrony, np. przykladowastronasprzedawcy.pl/o-mnie).

Ważne:

Zadbaj o takie rzeczy jak brak błędnych przekierowywań czy linków do nieistniejących stron. Na stronie nie powinno dochodzić do powielania tych samych treści czy pojawienia się błędów 4XX oraz 5XX.

 

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Open access no. 24/2019

Kto prowadzi, czyli jak odzyskać kontrolę nad rozmową sprzedażową

AS_24_66.jpg

W typowej relacji handlowej to klient rozdaje karty. Ma wygórowane oczekiwania, żąda wyjątkowego traktowania, a sam nie daje nic w zamian. Traktuje sprzedawcę jak petenta. Czy jako handlowiec powinieneś godzić się na takie traktowanie? Absolutnie nie.

Read more

Handlowcy zbyt szybko chcą mieć efekty

AS_24_62.jpg

O social sellingu słyszymy ostatnio z każdej strony. Jedni uważają, że to świetne źródło pozyskiwania nowych klientów, inni – że szkoda na to czasu, bo nie przynosi żadnych efektów. A jak jest w rzeczywistości? Dlaczego jednym się udaje, a drugim nie? Na czym polega skuteczny social selling? Zapytaliśmy o to Tomasza Kolasińskiego, doświadczonego handlowca, a obecnie trenera sprzedaży, który aktywnie korzysta z możliwości, jakie daje LinkedIn.

Read more
On-line only no. 24/2019

Planowanie działań sprzedażowych techniką kamieni milowych

Czy zastanawiałeś się kiedyś, czym jest projekt? To pytanie tylko z pozoru wydaje się proste, bo żeby dobrze zarządzać projektami, trzeba wiedzieć, czym się zarządza, a słowo „projekt” jest obecnie często nadużywane. Z artykułu dowiesz się, czym charakteryzuje się projekt i jak w oparciu o tę wiedzę skutecznie planować swoje działania sprzedażowo-marketingowe.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement