Jak poprzez stronę internetową zyskać nowych klientów? Jednym z najskuteczniejszych sposobów będzie zadbanie o jej widoczność w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google. W artykule znajdziesz podpowiedzi, jak rozpocząć przygodę z SEO, tak by twoja strona stała się skutecznym narzędziem sprzedażowym.

SEO dla początkujących, czyli jak sprzedawać przez stronę WWW
SEO (ang. search engine optimization) to pojęcie, pod którym kryją się wszystkie czynności podejmowane, aby strona pojawiała się jak najwyżej w naturalnych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. W Polsce, ze względu na dominację Google (98% wszystkich wyszukiwań), często pozycjonowanie prowadzone jest głównie z myślą o tej wyszukiwarce. W skrócie, działalność SEO ma sprawić, że twoja strona wyświetli się odpowiednim osobom. Dzięki SEO nie tylko zwiększasz na niej ruch, ale też sprawiasz, że trafiają na nią osoby faktycznie zainteresowane jej treścią czy kupnem usług/produktów, które oferujesz (czyli: potencjalni klienci). Przy okazji – dzięki optymalizacji strony pod SEO – sprawiasz, że strona najlepiej odpowiada na potrzeby klientów i zachęca do podjęcia współpracy.

Warto zainteresować się pozycjonowaniem także dlatego, że przynajmniej niektórzy twoi konkurenci prawdopodobnie już prowadzą działania SEO – choćby w podstawowym zakresie.

Podstawowe zasady SEO, czyli to trzeba wiedzieć

Zabierając się do pozycjonowania swojej strony, trzeba zdać sobie sprawę z tego, że działania SEO to działania cykliczne. Raz zdobyta pozycja nie jest dana na zawsze. Na początku konieczne będzie przede wszystkim zadbanie, aby wyszukiwarka w ogóle „zauważyła” stronę. Pozycjonowanie nigdy nie dobiega końca – trzeba więc przygotować się na działania długofalowe.

O pozycji strony w Google decyduje wiele czynników. Nikt nie zna ich pełnej listy ani dokładnej wagi, jaka jest przywiązywana do konkretnych parametrów. Na podstawie obserwacji i doświadczeń można jednak wyróżnić pewne elementy, o które należy zadbać, aby strona uzyskała lepsze pozycje. Najprościej podzielić je na trzy kategorie:

1. Optymalizacja strony

Jak powinna wyglądać strona dobrze przygotowana pod wymogi wyszukiwarek? Tak naprawdę w dużej mierze chodzi po prostu o to, aby... była przyjazna użytkownikowi, ponieważ takie najbardziej ceni Google. Tym samym, dostosowując stronę pod algorytmy wyszukiwarek, jednocześnie sprawiasz, że internauci chętniej z niej korzystają. Zoptymalizowana strona powinna m.in. szybko się ładować, mieć wersję mobilną, opisy alternatywne grafik (tak zwane alty) i odpowiednie adresy podstron (nie ciąg przypadkowych znaków, a krótki adres wskazujący na treść podstrony, np. przykladowastronasprzedawcy.pl/o-mnie).

Ważne:

Zadbaj o takie rzeczy jak brak błędnych przekierowywań czy linków do nieistniejących stron. Na stronie nie powinno dochodzić do powielania tych samych treści czy pojawienia się błędów 4XX oraz 5XX.

 

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.