Zostałeś zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną? Gratulacje! To oznacza, że twoje doświadczenie i kwalifikacje opisane w CV zainteresowały potencjalnego pracodawcę. Co więcej, na tym etapie pokonałeś już znaczącą większość aplikujących na dane stanowisko. Co więc należy zrobić, aby tego dobrego wrażenia nie zepsuć, a jedynie je pogłębić? Jak się przygotować do rozmowy, aby zwiększyć swoje szanse na zdobycie wymarzonej posady?

Rozmowa kwalifikacyjna to zazwyczaj ostatni etap wielopoziomowego procesu. Zanim się na niej stawisz, musisz poświęcić trochę czasu na przygotowanie się i zdobycie wiedzy w 3 obszarach:

  • o sobie,
  • o firmie i branży,
  • o stanowisku, o które się ubiegasz.

Dzięki temu nie tylko unikniesz gafy, ale dodatkowo wyróżnisz się spośród kandydatów i wygrasz wyścig o posadę. Łatwo powiedzieć, myślisz sobie, ale czego konkretnego mam się o sobie dowiedzieć? Firmę i branżę przecież znam, bo wysłałem CV. Stanowisko to też błahostka, przecież w ogłoszeniu było wyraźnie napisane „przedstawiciel handlowy”. Dobrze odczytałam twoje myśli? W większości przypadków niestety tak... Tym gorzej, bo jest to dość krótkowzroczne i zwodnicze podejście. Zamiast tego proponuję 7 kroków, które pomogą ci odnieść sukces.

1. SPRZEDAJ SIĘ

Sprzedać się, to umieć ze swobodą i pewnością siebie prezentować swoje umiejętności i osiągnięcia. Na rozmowie pewnie pojawią się pytania o twoje silne strony. Jak o nich mówić, aby się nie przechwalać, a podkreślić, że masz cechy i umiejętności, dzięki którym sprawdzisz się na danym stanowisku? Co mówić, gdy w opisie wymagań na stanowisko, o które się ubiegamy, pojawia się aktywne pozyskiwanie klientów?

Dzięki mojej otwartości mam łatwość w nawiązywaniu kontaktów z nowo poznanymi osobami, co przekłada się na budowanie relacji z klientami.

Kolejne pytanie, jakie może się pojawić to: „Dlaczego powinniśmy właśnie Pana/Panią zatrudnić na stanowisko przedstawiciela handlowego w naszej firmie?”.

Tu sprawdzają się 3 drogowskazy:

  • Co zrobiłeś? W poprzedniej firmie w ostatnim kwartale nawiązałem współpracę z 10 nowymi klientami.
  • Jak to zrobiłeś? Reprezentowałem firmę na branżowych konferencjach, gdzie bazując na mojej łatwości komunikowania się oraz otwartości na ludzi umówiłem 20 spotkań z potencjalnymi kontrahentami.
  • Jaki był tego efekt? W efekcie zrealizowałem plan kwartalny oraz zdobyłem polecenia nowych klientów na kolejne miesiące współpracy.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Co każdy klient chce usłyszeć... (ale niekoniecznie zdaje sobie z tego sprawę)

AS_29_74.jpg

„Czy dałoby się tu i tu zrobić takie coś...”, „A moglibyście panowie zrobić mi takie o...” – takimi i podobnymi pytaniami zasypywałam ekipę remontową, która swego czasu niebacznie podjęła się karkołomnego zadania odświeżenia mojego mieszkania. W końcu szef nie wytrzymał i powiedział: „Pani Moniko, jedyne czego nie jesteśmy w stanie zrobić, to wybrać za panią koloru ścian. Wszystko inne się da”. I faktycznie, dało się. Tak bardzo się dało, że po kilku latach, kiedy nadszedł czas większego remontu, byłam gotowa na tę konkretną ekipę czekać ponad pół roku i zapłacić im tyle, ile zażądali.

Czytaj więcej

Czy umiesz odpoczywać?

AS_29_62.jpg

O tym, jak ważny jest odpoczynek i odpowiednia regeneracja, nikogo nie trzeba przekonywać. Ale jak wcielić tę wiedzę w życie, zwłaszcza w czasach zwiększonej presji na wyniki? W poniższym artykule odnajdziesz dla siebie kilka cennych wskazówek, o co zadbać, aby zarówno twoje ciało, jak i umysł były bardziej zrelaksowane.

Czytaj więcej

Siła rytuałów

AS_29_57.jpg

Rytuałami zainteresowaliśmy się w naszej pracy projektowej. Zauważyliśmy, że pomyślność pewnych naszych projektów wiązała się z wpasowaniem nowego produktu lub inicjatywy w ramy rytuału. Niezależnie od tego, czy należało wypromować stosowanie reżimów dietetycznych przy cukrzycy, pomóc obywatelom w prawnym kwestionowaniu mandatów czy też wesprzeć nowych menedżerów w efektywniejszym kierowaniu zespołami, ramy rytuału zawsze sprawiały, że nowy produkt stawał się atrakcyjniejszy i bardziej zajmujący.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama