Rozliczani jesteśmy przede wszystkim z realizacji planów sprzedażowych. W konkurencyjnym środowisku nasze działania muszą być szybkie i skuteczne, dlatego nie możemy pozwolić sobie na poświęcanie zbyt dużej ilości czasu na sporządzanie raportów, których wymaga od nas szef. Poniżej kilka wskazówek, jak szybko i sprawnie przygotować czytelny raport dla przełożonego.

Raportowanie: jak robić to dobrze?

Dostosowanie raportu do potrzeb odbiorcy

Jedną z kluczowych kwestii podczas przygotowywania raportu jest to, kto będzie jego odbiorcą. Raport dla menedżera sprzedaży powinien być dogłębny, zwracać uwagę na niuanse i powiązania, umożliwiać analizę szczegółów. Najlepiej przygotować go w konwencji opowiadania: rozpocznij od głównych wskaźników, następnie zaprezentuj przyczyny i fakty odpowiedzialne za bieżącą sytuację, na koniec przedstaw skutki podjętych decyzji. Odpowiednia narracja pozwoli utrzymać uwagę odbiorcy.

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak prowadzić skuteczny small talk i dlaczego to się opłaca?

Jak prowadzić skuteczny small talk i dlaczego to się opłaca?

Udało ci się. Wykonałeś kawał dobrej roboty. Znalazłeś klienta, któremu twój produkt może pomóc. Wykonałeś mnóstwo telefonów. Nieraz usłyszałeś krótkie i szorstkie: „Tak, tak, proszę o wizytówkę na e-maila i się odezwiemy”. Mimo to nie zniechęciłeś się i zdobyłeś kontakt do osoby odpowiedzialnej za zakupy. Masz dobry produkt, wiesz, że klient go potrzebuje. Wierzysz, że mu pomoże. Czy zastanawiałeś się co ci pomogło dojść do tego punktu? Dlaczego nie zawsze się udaje?

Czytaj więcej

(Zapomniana) sztuka prezentacji

(Zapomniana) sztuka prezentacji

Większość sprzedawców – tak, nawet tych zawodowych – korzysta podczas prezentowania swojej oferty z kilku prostych chwytów lub ogranych schematów. Niektórzy robią to w sposób, którym współcześni kupujący są znużeni. Tacy sprzedawcy, którzy w przewidywalny sposób zanudzają na śmierć1, nie odbierając żadnych sygnałów z błaganiem o litość, są postrzegani jako cierń w drażliwym miejscu. Czy jest możliwe podniesienie jakości prezentacji sprzedażowych? Czy można się nauczyć lepiej przekonywać, a jeśli tak, to jak tego dokonać? Jest na to sposób – przedstawiam go w tym artykule.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama