Porażki są potrzebne, przydatne i będą się zdarzać! Czytając tytuł tego artykułu możesz się zastanawiać, czy takie podejście na pewno ma sens. Czytaj dalej, a udowodnię, że jest to prawda, a przyjęcie tego założenia i nauczenie się odpowiedniego podejścia do porażek i niepowodzeń jest kluczowym elementem późniejszych osiągnięć.

Podejście do niepowodzeń warunkuje sukces

Propaganda sukcesu

Od najmłodszych lat jesteśmy warunkowani, że pewne rzeczy są dobre, a inne złe. Utrwalamy przekonania, że coś nam pomaga, a coś innego szkodzi. Napędzani tymi przeświadczeniami wchodzimy w życie, szukając kolejnych potwierdzeń dla swoich poglądów. Skoro sukces i powodzenie są tym, co kojarzymy pozytywnie, do czego dążymy, to niepowodzenia i porażki są powodem niezadowolenia, przygnębienia, a nawet wstydu. Dlatego za wszelką cenę ich unikamy, a gdy już się zdarzą, mamy problemy, by się do nich przyznać. Chcielibyśmy komunikować innym, że wszystko nam się udaje. Odnosimy wyłącznie sukcesy, rozwijamy się i doskonalimy. Nie chcemy momentów słabości, zatrzymywania się w miejscu i dłuższych przestojów. Wyraźnie to widać w social mediach, w których wrażenie ciągłego powodzenia i szczęścia zastępuje rzeczywistość. Podobna postawa rzutuje też na inne obszary naszego życia. W wielu miejscach pracy ludzie tworzą otoczkę mówienia tylko o tym, co dobre, odnoszenia samych zwycięstw i tego, że ważne są wyłącznie nowe dokonania. W tych okolicznościach ludzie, którzy mają słabsze momenty, będą się wycofywać, w konsekwencji czego zostają sami ze swoimi trudnościami właśnie wtedy, kiedy najbardziej potrzebują wsparcia i energii od innych osób.

W rzeczywistości każdy człowiek, niezależnie od stanowiska, trafia na przeszkody, uciążliwości i niepomyślne okoliczności, które blokują dalszy rozwój.


W sprzedaży powtarzalność niepowodzeń jest z reguły znacznie częstsza niż sukcesów, dlatego szczególnie istotne jest zdrowe podejście do tego zagadnienia.


Sprzedawcy przechodzą kryzysy, gorsze chwile, w których zatrzymują się w miejscu i popadają w stagnację. Nic w tym złego. Jest to część naszej pracy, codzienność i w pewnym sensie wymóg tego zawodu. Sedno powrotu do wyników, odbicia się od dna, przywrócenia wcześniejszego, pomyślnego toru osiągnięć, zależy najczęściej od tego, jak podchodzimy do tych niepowodzeń.

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Rzecznik prasowy w firmie ‑ tak czy nie?

Rzecznik prasowy w firmie - tak czy nie?

Nowoczesna firma na co dzień prowadzi komunikację z różnymi typami odbiorców – pracownikami, klientami, inwestorami, partnerami sprzedaży i społecznością lokalną. Jedną z istotnych grup otoczenia, która wpływa na wizerunek firmy oraz dotarcie do jej odbiorców, są media. Im firma jest większa, tym więcej kontaktów inicjuje ze światem zewnętrznym, co rodzi potrzebę uporządkowania komunikacji z mediami, zapewnienia jej jakości oraz spójności. Takie zadania związane z integracją komunikacji w organizacji realizuje rzecznik prasowy. Czy dział handlowy może pełnić taką rolę i w jaki sposób budować wtedy efektywną współpracę z mediami?

Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Aktywnie słuchać, czyli jak uruchomić nasze uszy?

Wspomnienia sprzedawcy: Aktywnie słuchać, czyli jak uruchomić nasze uszy?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 24: w jaki sposób wykorzystać aktywne słuchanie do obsługi klientów?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.