„Czy prawo przyciągania działa w sprzedaży i biznesie?”, „Czy ta cała otoczka wokół pozytywnego myślenia jest prawdziwa?”

Wiele osób ma obawy związane z wiarygodnością prawa przyciągania i psychologii sukcesu. Tymczasem wywodzi się ona wprost ze świata nauki! Więcej na ten temat dowiecie się z naszej rozmowy z Patrycją Korpacką-Błaszczuk i Mariuszem Błaszczukiem.

„Musisz myśleć pozytywnie, to przyciąga sukces” – wielu z nas spotkało się z taką opinią. Jedni głęboko w nią wierzą, inni – delikatnie mówiąc – uśmiechają się z pobłażaniem, słysząc te słowa. A co na to nauka?

To prawda – wielu uczestników naszych szkoleń na początku spotkania ma obawy związane ze skutecznością oraz wiarygodnością prawa przyciągania. Wciąż trwają dyskusje na temat psychologii sukcesu. Niewiele osób jednak zadaje sobie trud, by zweryfikować, jakie jest pochodzenie teorii prawa przyciągania. Tymczasem świat naukowy wiele lat temu udowodnił, że nie jest ona związana z parapsychologią, magią czy uprawianiem wróżbiarstwa, a wynika z pracy poszczególnych obszarów mózgu, przede wszystkim układu siatkowatego pobudzającego – czyli RAS. Oficjalne potwierdzenie istnienia RAS sięga 1949 r., kiedy to naukowcy Horace Winchell Magoun i Giuseppe Moruzzi prowadzili badania nad snem i czuwaniem. Ostatecznie okazało się, że działa on niczym wrota, przez które dociera do nas większość informacji. Jak się okazuje, RAS jest niezwykle ważnym obszarem mózgu, którego uszkodzenie może doprowadzić nawet do bardzo poważnych komplikacji zdrowotnych.

Czym jest RAS i za co odpowiada?

W dużym uproszczeniu – RAS to nasze wewnętrzne centrum dowodzenia. Cytując Alana i Barbarę Pease: „RAS jest częścią układu siatkowatego umiejscowionego w pniu mózgu, będącego siecią neuronów. Uczestniczy w wielu ważnych funkcjach organizmu, w tym w rytmie snu i czuwania, oddychaniu, pracy serca i motywacji. Odgrywa też rolę w regulacji pobudzenia seksualnego, apetytu, eliminacji wydzielin ciała, utrzymywaniu świadomości oraz kierowaniu uwagi na pewne rzeczy. RAS funkcjonuje jako sieć neuronów biegnących przez pień mózgu i łączących się z innymi jego częściami. Dzieli się na układ wstępujący, przewodzący impulsy między innymi do kory mózgowej, wzgórza i podwzgórza, oraz układ zstępujący, łączący się z móżdżkiem i nerwami odpowiedzialnymi za różne zmysły"1. Jednocześnie RAS działa jak filtr – dzięki odpowiedniej selekcji decydując, które informacje z otoczenia zostaną zauważone przez nasz mózg.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Savoir-vivre w sprzedaży: "Muszę ci coś powiedzieć..."

AS_25_66.jpg

Trudnych sytuacji interpersonalnych nie da się uniknąć. O ile w życiu prywatnym mamy wpływ na to, kim się otaczamy, to zawodowo jesteśmy skazani na konkretne osoby, z którymi nierzadko wchodzimy w konflikty. Może to być: zdenerwowany i roszczeniowy klient, szef, który ma zły humor czy współpracownik nieznający zasad dobrego wychowania. Jak wobec tego reagować na trudne sytuacje, by odzyskać komfort pracy, a przy okazji, żeby nie straciły na tym nasze zawodowe relacje?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 24/2019

Kto prowadzi, czyli jak odzyskać kontrolę nad rozmową sprzedażową

AS_24_66.jpg

W typowej relacji handlowej to klient rozdaje karty. Ma wygórowane oczekiwania, żąda wyjątkowego traktowania, a sam nie daje nic w zamian. Traktuje sprzedawcę jak petenta. Czy jako handlowiec powinieneś godzić się na takie traktowanie? Absolutnie nie.

Czytaj więcej

Handlowcy zbyt szybko chcą mieć efekty

AS_24_62.jpg

O social sellingu słyszymy ostatnio z każdej strony. Jedni uważają, że to świetne źródło pozyskiwania nowych klientów, inni – że szkoda na to czasu, bo nie przynosi żadnych efektów. A jak jest w rzeczywistości? Dlaczego jednym się udaje, a drugim nie? Na czym polega skuteczny social selling? Zapytaliśmy o to Tomasza Kolasińskiego, doświadczonego handlowca, a obecnie trenera sprzedaży, który aktywnie korzysta z możliwości, jakie daje LinkedIn.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama