Tworzenie wideo na potrzeby biznesowe niekoniecznie musi oznaczać obowiązek dysponowania ogromnym budżetem. To oczywiście pomaga, ale nie jest niezbędne, aby tworzyć materiały, które będą atrakcyjne dla naszych klientów. W artykule prezentujemy kilka wskazówek, jak tworzyć filmy w ramach ograniczonych możliwości finansowych.

Zacznijmy od rzeczy, które trzeba wcześniej przygotować, aby móc nakręcić własny film.

1. Kamera

Im wyższej jakości sprzęt, tym lepiej dla naszej produkcji, jednak w dzisiejszych czasach praktycznie każdy smartfon daje możliwość rejestracji filmów w rozdzielczości HD. Możemy więc założyć, że minimalnym wymogiem, jeśli chodzi o kamerę, będzie smartfon rejestrujący filmy w rozdzielczości co najmniej 1280 × 720 pikseli.

2. Mikrofon

Mikrofon w telefonie nie zawsze nadaje się do zbierania dźwięku podczas nagrywania materiału filmowego. Szczególnie w przypadku wideo kręconego w szerszych planach, kiedy bohater stoi w dużej odległości od kamery, nie będzie słychać tego, co mówi. Warto więc zaopatrzyć się w osobny mikrofon, najlepiej tzw. krawatowy, czyli mały mikrofon przypinany do krawata lub klapy marynarki. Profesjonalny sprzęt kosztuje nawet kilkaset złotych, jednak można też nabyć mikrofon za kilkanaście złotych, np. na Allegro. Będzie również całkiem nieźle działał, nawet bez dodatkowego zasilania, co zwykle jest regułą przy sprzęcie wykorzystywanym przez profesjonalne stacje telewizyjne. Ważne, aby był wyposażony w uniwersalne złącze typu minijack 3,5 mm.

3. Rejestrator dźwięku

Widzowie łatwiej wybaczają gorszej jakości obraz, jeśli towarzyszy temu dobry dźwięk. W odwrotną stronę ta zasada niestety nie działa – dobry jakościowo obraz przy słabym dźwięku oznacza dużo mniejsze zainteresowanie filmem. Dlatego już na wstępie warto zaopatrzyć się przynajmniej w podstawowy model dyktafonu cyfrowego z wejściem typu jack 3,5 mm, umożliwiającym podłączenie mikrofonu. W ten sposób zapewnisz sobie dobrej jakości rejestrację dźwięku, który później będziesz mógł połączyć z obrazem podczas obróbki technicznej materiału.

4. Statyw

Aby film nie wywoływał u widzów objawów choroby morskiej, należy zaopatrzyć się w sprzęt do stabilizacji kamery lub telefonu, czyli statyw. Najtańsze statywy można nabyć już za kilkadziesiąt złotych w każdym dużym supermarkecie. Podczas zakupu warto upewnić się, że statyw ma możliwość regulacji wysokości (wysuwane nóżki) oraz położenia kamery lub telefonu w pionie i poziomie (głowica, czyli ta część statywu, na której będzie osadzona kamera lub telefon, powinna umożliwiać regulację góra–dół oraz lewo–prawo).

Z reguły każdy statyw wyposażony jest w specjalne złącze umożliwiające podłączenie kamery, a sama kamera również ma uniwersalne podłączenie do większości statywów. W przypadku telefonu konieczne jest dokupienie specjalnej przystawki umożliwiającej stabilne podłączenie go do statywu. Koszt takiej przystawki to kilkanaście złotych, często jest ona standardowo dołączana do statywu.

5. Selfie stick

Może zdarzyć się sytuacja, że swój film będziesz chciał nakręcić „tu i teraz” i nie będzie możliwości rozstawiania statywu. Warto na takie okazje zaopatrzyć się w selfie stick, czyli specjalny statyw, który – trzymany w ręku – zapewni odpowiedni komfort kręcenia filmu oraz naturalny kąt widzenia. Najtańsze selfie sticki kosztują kilkanaście złotych, droższe, mające czasem funkcję ministatywu, można kupić w elektromarketach za cenę nie przekraczającą 80 złotych. Co z kręceniem filmów bez użycia jakiegokolwiek statywu, czyli z tzw. ręki? Takie filmy wyglądają mało profesjonalnie, należy więc korzystać z tej opcji tylko awaryjnie.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Savoir‑vivre w sprzedaży: "Proszę przyjąć ten skromny podarunek!"

AS_26_60.jpg

Polski rynek sprzedaży już od dawna nie jest rynkiem lokalnym. Pracując jako przedstawiciel handlowy czy doradca klienta, bardzo często w mniejszym lub większym stopniu stykasz się w swojej pracy z zagranicznymi klientami czy kontrahentami. Jeździsz do nich w delegacje lub zapraszasz ich do siebie. Dlatego warto poznać zasady kultury biznesowej, obowiązującej w kraju naszego kontrahenta. Znajomość zasad zachowania, przedstawiania się czy komunikacji podczas negocjacji oraz w kontaktach poza salą negocjacyjną to podstawa sukcesu sprzedawcy. Można mieć świetną ofertę, stworzyć doskonałe warunki, ale nie mieć szansy na ich przedstawienie zagranicznemu klientowi z powodu nieznajomości zasad savoir-vivre'u.

Czytaj więcej

Perswazyjne środki znieczulające

AS_26_56.jpg

Bez wciągającej fabuły słowa to jedynie przypadkowe wyrazy. Ułóż je w OPOWIEŚĆ, która zajmie świadomy umysł, a nieświadomość rozmówcy stanie przed tobą otworem.

Czytaj więcej

Co winda ma wspólnego ze sprzedażą?

AS_26_52.jpg

Nie jest tajemnicą, że współcześnie każdy człowiek (może poza mieszkającymi na odludziu plemionami) styka się z co najmniej trzema tysiącami przekazów marketingowych dziennie. To niezbędne minimum, które absorbujemy, żyjąc w tzw. cywilizowanym świecie. W konsekwencji coraz mniej czasu możemy poświęcać na zdobywanie nowych informacji o ewentualnych ofertach biznesowych. Dlatego dobry, krótki pitch (z ang.: wystawiać towary na sprzedaż) jest w dzisiejszych czasach na wagę złota. Elevator Pitch – czyli „przemowa w windzie” – to właśnie krótka, kilkudziesięciosekundowa autoprezentacja, która ma zachęcić odbiorców do posłuchania więcej na temat naszej propozycji. Jak ją przygotować, aby zainteresować słuchaczy?

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama