Tworzenie wideo na potrzeby biznesowe niekoniecznie musi oznaczać obowiązek dysponowania ogromnym budżetem. To oczywiście pomaga, ale nie jest niezbędne, aby tworzyć materiały, które będą atrakcyjne dla naszych klientów. W artykule prezentujemy kilka wskazówek, jak tworzyć filmy w ramach ograniczonych możliwości finansowych.

Jak zrobić wideo przy ograniczonym budżecie?
Zacznijmy od rzeczy, które trzeba wcześniej przygotować, aby móc nakręcić własny film.

1. Kamera

Im wyższej jakości sprzęt, tym lepiej dla naszej produkcji, jednak w dzisiejszych czasach praktycznie każdy smartfon daje możliwość rejestracji filmów w rozdzielczości HD. Możemy więc założyć, że minimalnym wymogiem, jeśli chodzi o kamerę, będzie smartfon rejestrujący filmy w rozdzielczości co najmniej 1280 × 720 pikseli.

2. Mikrofon

Mikrofon w telefonie nie zawsze nadaje się do zbierania dźwięku podczas nagrywania materiału filmowego. Szczególnie w przypadku wideo kręconego w szerszych planach, kiedy bohater stoi w dużej odległości od kamery, nie będzie słychać tego, co mówi. Warto więc zaopatrzyć się w osobny mikrofon, najlepiej tzw. krawatowy, czyli mały mikrofon przypinany do krawata lub klapy marynarki. Profesjonalny sprzęt kosztuje nawet kilkaset złotych, jednak można też nabyć mikrofon za kilkanaście złotych, np. na Allegro. Będzie również całkiem nieźle działał, nawet bez dodatkowego zasilania, co zwykle jest regułą przy sprzęcie wykorzystywanym przez profesjonalne stacje telewizyjne. Ważne, aby był wyposażony w uniwersalne złącze typu minijack 3,5 mm.

3. Rejestrator dźwięku

Widzowie łatwiej wybaczają gorszej jakości obraz, jeśli towarzyszy temu dobry dźwięk. W odwrotną stronę ta zasada niestety nie działa – dobry jakościowo obraz przy słabym dźwięku oznacza dużo mniejsze zainteresowanie filmem. Dlatego już na wstępie warto zaopatrzyć się przynajmniej w podstawowy model dyktafonu cyfrowego z wejściem typu jack 3,5 mm, umożliwiającym podłączenie mikrofonu. W ten sposób zapewnisz sobie dobrej jakości rejestrację dźwięku, który później będziesz mógł połączyć z obrazem podczas obróbki technicznej materiału.

4. Statyw

Aby film nie wywoływał u widzów objawów choroby morskiej, należy zaopatrzyć się w sprzęt do stabilizacji kamery lub telefonu, czyli statyw. Najtańsze statywy można nabyć już za kilkadziesiąt złotych w każdym dużym supermarkecie. Podczas zakupu warto upewnić się, że statyw ma możliwość regulacji wysokości (wysuwane nóżki) oraz położenia kamery lub telefonu w pionie i poziomie (głowica, czyli ta część statywu, na której będzie osadzona kamera lub telefon, powinna umożliwiać regulację góra–dół oraz lewo–prawo).

Z reguły każdy statyw wyposażony jest w specjalne złącze umożliwiające podłączenie kamery, a sama kamera również ma uniwersalne podłączenie do większości statywów. W przypadku telefonu konieczne jest dokupienie specjalnej przystawki umożliwiającej stabilne podłączenie go do statywu. Koszt takiej przystawki to kilkanaście złotych, często jest ona standardowo dołączana do statywu.

5. Selfie stick

Może zdarzyć się sytuacja, że swój film będziesz chciał nakręcić „tu i teraz” i nie będzie możliwości rozstawiania statywu. Warto na takie okazje zaopatrzyć się w selfie stick, czyli specjalny statyw, który – trzymany w ręku – zapewni odpowiedni komfort kręcenia filmu oraz naturalny kąt widzenia. Najtańsze selfie sticki kosztują kilkanaście złotych, droższe, mające czasem funkcję ministatywu, można kupić w elektromarketach za cenę nie przekraczającą 80 złotych. Co z kręceniem filmów bez użycia jakiegokolwiek statywu, czyli z tzw. ręki? Takie filmy wyglądają mało profesjonalnie, należy więc korzystać z tej opcji tylko awaryjnie.

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.