Tworzenie wideo na potrzeby biznesowe niekoniecznie musi oznaczać obowiązek dysponowania ogromnym budżetem. To oczywiście pomaga, ale nie jest niezbędne, aby tworzyć materiały, które będą atrakcyjne dla naszych klientów. W artykule prezentujemy kilka wskazówek, jak tworzyć filmy w ramach ograniczonych możliwości finansowych.

Zacznijmy od rzeczy, które trzeba wcześniej przygotować, aby móc nakręcić własny film.

1. Kamera

Im wyższej jakości sprzęt, tym lepiej dla naszej produkcji, jednak w dzisiejszych czasach praktycznie każdy smartfon daje możliwość rejestracji filmów w rozdzielczości HD. Możemy więc założyć, że minimalnym wymogiem, jeśli chodzi o kamerę, będzie smartfon rejestrujący filmy w rozdzielczości co najmniej 1280 × 720 pikseli.

2. Mikrofon

Mikrofon w telefonie nie zawsze nadaje się do zbierania dźwięku podczas nagrywania materiału filmowego. Szczególnie w przypadku wideo kręconego w szerszych planach, kiedy bohater stoi w dużej odległości od kamery, nie będzie słychać tego, co mówi. Warto więc zaopatrzyć się w osobny mikrofon, najlepiej tzw. krawatowy, czyli mały mikrofon przypinany do krawata lub klapy marynarki. Profesjonalny sprzęt kosztuje nawet kilkaset złotych, jednak można też nabyć mikrofon za kilkanaście złotych, np. na Allegro. Będzie również całkiem nieźle działał, nawet bez dodatkowego zasilania, co zwykle jest regułą przy sprzęcie wykorzystywanym przez profesjonalne stacje telewizyjne. Ważne, aby był wyposażony w uniwersalne złącze typu minijack 3,5 mm.

3. Rejestrator dźwięku

Widzowie łatwiej wybaczają gorszej jakości obraz, jeśli towarzyszy temu dobry dźwięk. W odwrotną stronę ta zasada niestety nie działa – dobry jakościowo obraz przy słabym dźwięku oznacza dużo mniejsze zainteresowanie filmem. Dlatego już na wstępie warto zaopatrzyć się przynajmniej w podstawowy model dyktafonu cyfrowego z wejściem typu jack 3,5 mm, umożliwiającym podłączenie mikrofonu. W ten sposób zapewnisz sobie dobrej jakości rejestrację dźwięku, który później będziesz mógł połączyć z obrazem podczas obróbki technicznej materiału.

4. Statyw

Aby film nie wywoływał u widzów objawów choroby morskiej, należy zaopatrzyć się w sprzęt do stabilizacji kamery lub telefonu, czyli statyw. Najtańsze statywy można nabyć już za kilkadziesiąt złotych w każdym dużym supermarkecie. Podczas zakupu warto upewnić się, że statyw ma możliwość regulacji wysokości (wysuwane nóżki) oraz położenia kamery lub telefonu w pionie i poziomie (głowica, czyli ta część statywu, na której będzie osadzona kamera lub telefon, powinna umożliwiać regulację góra–dół oraz lewo–prawo).

Z reguły każdy statyw wyposażony jest w specjalne złącze umożliwiające podłączenie kamery, a sama kamera również ma uniwersalne podłączenie do większości statywów. W przypadku telefonu konieczne jest dokupienie specjalnej przystawki umożliwiającej stabilne podłączenie go do statywu. Koszt takiej przystawki to kilkanaście złotych, często jest ona standardowo dołączana do statywu.

5. Selfie stick

Może zdarzyć się sytuacja, że swój film będziesz chciał nakręcić „tu i teraz” i nie będzie możliwości rozstawiania statywu. Warto na takie okazje zaopatrzyć się w selfie stick, czyli specjalny statyw, który – trzymany w ręku – zapewni odpowiedni komfort kręcenia filmu oraz naturalny kąt widzenia. Najtańsze selfie sticki kosztują kilkanaście złotych, droższe, mające czasem funkcję ministatywu, można kupić w elektromarketach za cenę nie przekraczającą 80 złotych. Co z kręceniem filmów bez użycia jakiegokolwiek statywu, czyli z tzw. ręki? Takie filmy wyglądają mało profesjonalnie, należy więc korzystać z tej opcji tylko awaryjnie.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Prezentacja sprzedażowa: co zamiast PowerPointa?

AS_23_73.jpg

W świecie sprzedaży prezentacje to codzienność. Konieczność ich przygotowania, a następnie wygłoszenia zazwyczaj budzi w nas niechęć i znudzenie. Nie zawsze jednak musi tak być. Sekret tkwi w odpowiednim doborze narzędzia. Przyjrzyjmy się kilku – tym wiodącym na rynku.

Read more

Savoir-vivre w sprzedaży: "Chciałabym zaprosić Panią do kontaktu..."

AS_23_59.jpg

Jak mówi znane powiedzenie, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Coraz częściej mowa jednak o cyfrowym wrażeniu. Wpływa na nie zarówno wygląd naszych profili na portalach Facebook czy LinkedIn, ale także, a może przede wszystkim, sposób prowadzonej tam komunikacji. Czy można odrzucić zaproszenie do znajomych na Facebooka od nowego klienta? Czy można wysłać zaproszenie do kontaktów do obcej osoby? Wreszcie, w jaki sposób w labiryncie netykiety pozostać naturalnym i budować trwałe relacje, które mają szansę przenieść się do realnego świata?

 

Read more
Open access no. 23/2019

"Drogi kliencie, nie stać cię na to!"

AS_23_55.jpg

To, co najczęściej paraliżuje handlowców i uniemożliwia skuteczną sprzedaż, to pojawienie się obiekcji. Szczególnie wtedy, kiedy klient mówi, że cena jest za wysoka. Jak z tym polemizować, skoro cena jest już tak niska, że nie ma z czego schodzić? A może wcale nie chcesz prowadzić potyczki cenowej z konkurencją i zaniżać ceny, bo zależy ci na zysku? Jak więc przekonać klienta, że twoja oferta jest tą bardziej wartościową, pomimo że ma wyższą cenę?

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama