Niezależnie od tego, czy zmianę branży wymusiła na tobie rzeczywistość, czy twoja osobista chęć rozwoju, to zawsze bardzo dobry krok. Krok w stronę poszerzenia horyzontów, nauki nowych kwestii oraz bazowania na tym, co już masz. Z poniższego artykułu dowiesz się, w jakiej proporcji i jak możesz miksować „stare” z „nowym”.

Jak się przygotować do pracy w zupełnie nowej branży?

Kiedy czeka cię zmiana branży, powinieneś przede wszystkim przeprowadzić skrupulatny rachunek sumienia. W sposób efektywny i świadomy rozstać się z aktualną pracą oraz branżą, którą dobrze znasz. Jak to uczynić i po co w ogóle to robić? Pisząc CV na pewno chciałeś pokazać swoje bogate doświadczenie, zdobyte umiejętności oraz sukcesy. Teraz potrzebujesz przyjrzeć im się dokładniej, rozpisać bardziej precyzyjnie pod kątem 3 perspektyw, które będą twoją bazą w nowej branży, firmie i na nowym stanowisku.

Zapraszam cię do sięgnięcia po trójkąt sukcesu, inaczej nazywany trójkątem kompetencji, który będzie drogowskazem w każdej z nowych ról zawodowych, w jakie będziesz wchodził. Kompetencje, a zatem recepta na sukces to suma wiedzy, umiejętności oraz twojej motywacji, czyli inaczej postawy.

Wiedzę, którą dostarczamy rozumieć należy pod kątem: informacji i faktów. Jest to zbiór prawdziwych informacji, które dotyczą rzeczywistości oraz umiejętnego ich wykorzystania w praktyce. Czym więcej jest wiedza? Ogółem wiadomości, które masz na dany temat. Zdobyć je można w szkole, na studiach, podczas szkoleń oraz warsztatów. Źródłem wiedzy są również aktywności związane z samokształceniem, czyli książki, które czytasz czy webinary, w których bierzesz udział.

Potwierdzeniem owej wiedzy są kwalifikacje, które nabywasz, a które przyjmują formę świadectw, zaświadczeń, dyplomów czy certyfikatów. Odpowiednio zadane pytanie dotyczące wiedzy pozwala handlowcowi odpowiedzieć na pytanie: co powinien robić, aby należycie wykonywać swoją pracę, osiągać sukcesy sprzedażowe. Dzięki odpowiedniej wiedzy łatwiej ocenisz też celowość danych działań.

Przeanalizuj, jaką wiedzę dziś masz o samym sobie, o klientach, o procesie sprzedażowym.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

O czym myśli klient?

O czym myśli klient?

Trafne odgadywanie potrzeb i myśli klienta to niewątpliwie wielki dar. Ale i bez tego talentu trzeba próbować tę wiedzę zdobyć.

Czytaj więcej

Jak rozmawiać z szefem o nierealnych targetach i zbyt wysokich oczekiwaniach?

Jak rozmawiać z szefem o nierealnych targetach i zbyt wysokich oczekiwaniach?

Rozmowy o planach do zrealizowania czy wygórowanych oczekiwaniach nie należą ani do łatwych, ani do przyjemnych. Są jednak nieodzowną częścią pracy w zespole handlowym. Jak wobec tego się na nie przygotować i czy jest sposób, aby zmniejszyć ich trudność? Poniżej kilka wskazówek, które możesz wdrożyć przed każdą z nieuniknionych rozmów z przełożonym.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.