Niezależnie od tego, czy zmianę branży wymusiła na tobie rzeczywistość, czy twoja osobista chęć rozwoju, to zawsze bardzo dobry krok. Krok w stronę poszerzenia horyzontów, nauki nowych kwestii oraz bazowania na tym, co już masz. Z poniższego artykułu dowiesz się, w jakiej proporcji i jak możesz miksować „stare” z „nowym”.

Kiedy czeka cię zmiana branży, powinieneś przede wszystkim przeprowadzić skrupulatny rachunek sumienia. W sposób efektywny i świadomy rozstać się z aktualną pracą oraz branżą, którą dobrze znasz. Jak to uczynić i po co w ogóle to robić? Pisząc CV na pewno chciałeś pokazać swoje bogate doświadczenie, zdobyte umiejętności oraz sukcesy. Teraz potrzebujesz przyjrzeć im się dokładniej, rozpisać bardziej precyzyjnie pod kątem 3 perspektyw, które będą twoją bazą w nowej branży, firmie i na nowym stanowisku.
Zapraszam cię do sięgnięcia po trójkąt sukcesu, inaczej nazywany trójkątem kompetencji, który będzie drogowskazem w każdej z nowych ról zawodowych, w jakie będziesz wchodził. Kompetencje, a zatem recepta na sukces to suma wiedzy, umiejętności oraz twojej motywacji, czyli inaczej postawy.
Wiedzę, którą dostarczamy rozumieć należy pod kątem: informacji i faktów. Jest to zbiór prawdziwych informacji, które dotyczą rzeczywistości oraz umiejętnego ich wykorzystania w praktyce. Czym więcej jest wiedza? Ogółem wiadomości, które masz na dany temat. Zdobyć je można w szkole, na studiach, podczas szkoleń oraz warsztatów. Źródłem wiedzy są również aktywności związane z samokształceniem, czyli książki, które czytasz czy webinary, w których bierzesz udział.
Potwierdzeniem owej wiedzy są kwalifikacje, które nabywasz, a które przyjmują formę świadectw, zaświadczeń, dyplomów czy certyfikatów. Odpowiednio zadane pytanie dotyczące wiedzy pozwala handlowcowi odpowiedzieć na pytanie: co powinien robić, aby należycie wykonywać swoją pracę, osiągać sukcesy sprzedażowe. Dzięki odpowiedniej wiedzy łatwiej ocenisz też celowość danych działań.
Przeanalizuj, jaką wiedzę dziś masz o samym sobie, o klientach, o procesie sprzedażowym.
Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
