Niezależnie od tego, czy zmianę branży wymusiła na tobie rzeczywistość, czy twoja osobista chęć rozwoju, to zawsze bardzo dobry krok. Krok w stronę poszerzenia horyzontów, nauki nowych kwestii oraz bazowania na tym, co już masz. Z poniższego artykułu dowiesz się, w jakiej proporcji i jak możesz miksować „stare” z „nowym”.

Jak się przygotować do pracy w zupełnie nowej branży?

Kiedy czeka cię zmiana branży, powinieneś przede wszystkim przeprowadzić skrupulatny rachunek sumienia. W sposób efektywny i świadomy rozstać się z aktualną pracą oraz branżą, którą dobrze znasz. Jak to uczynić i po co w ogóle to robić? Pisząc CV na pewno chciałeś pokazać swoje bogate doświadczenie, zdobyte umiejętności oraz sukcesy. Teraz potrzebujesz przyjrzeć im się dokładniej, rozpisać bardziej precyzyjnie pod kątem 3 perspektyw, które będą twoją bazą w nowej branży, firmie i na nowym stanowisku.

Zapraszam cię do sięgnięcia po trójkąt sukcesu, inaczej nazywany trójkątem kompetencji, który będzie drogowskazem w każdej z nowych ról zawodowych, w jakie będziesz wchodził. Kompetencje, a zatem recepta na sukces to suma wiedzy, umiejętności oraz twojej motywacji, czyli inaczej postawy.

Wiedzę, którą dostarczamy rozumieć należy pod kątem: informacji i faktów. Jest to zbiór prawdziwych informacji, które dotyczą rzeczywistości oraz umiejętnego ich wykorzystania w praktyce. Czym więcej jest wiedza? Ogółem wiadomości, które masz na dany temat. Zdobyć je można w szkole, na studiach, podczas szkoleń oraz warsztatów. Źródłem wiedzy są również aktywności związane z samokształceniem, czyli książki, które czytasz czy webinary, w których bierzesz udział.

Potwierdzeniem owej wiedzy są kwalifikacje, które nabywasz, a które przyjmują formę świadectw, zaświadczeń, dyplomów czy certyfikatów. Odpowiednio zadane pytanie dotyczące wiedzy pozwala handlowcowi odpowiedzieć na pytanie: co powinien robić, aby należycie wykonywać swoją pracę, osiągać sukcesy sprzedażowe. Dzięki odpowiedniej wiedzy łatwiej ocenisz też celowość danych działań.

Przeanalizuj, jaką wiedzę dziś masz o samym sobie, o klientach, o procesie sprzedażowym.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Rzecznik prasowy w firmie ‑ tak czy nie?

Rzecznik prasowy w firmie - tak czy nie?

Nowoczesna firma na co dzień prowadzi komunikację z różnymi typami odbiorców – pracownikami, klientami, inwestorami, partnerami sprzedaży i społecznością lokalną. Jedną z istotnych grup otoczenia, która wpływa na wizerunek firmy oraz dotarcie do jej odbiorców, są media. Im firma jest większa, tym więcej kontaktów inicjuje ze światem zewnętrznym, co rodzi potrzebę uporządkowania komunikacji z mediami, zapewnienia jej jakości oraz spójności. Takie zadania związane z integracją komunikacji w organizacji realizuje rzecznik prasowy. Czy dział handlowy może pełnić taką rolę i w jaki sposób budować wtedy efektywną współpracę z mediami?

Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Aktywnie słuchać, czyli jak uruchomić nasze uszy?

Wspomnienia sprzedawcy: Aktywnie słuchać, czyli jak uruchomić nasze uszy?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 24: w jaki sposób wykorzystać aktywne słuchanie do obsługi klientów?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.