• Dlaczego warto prowadzić szkolenia wewnętrzne w firmie, zamiast inwestować tylko w trenerów zewnętrznych?
  • Co może stać się przedmiotem szkoleń wewnętrznych?
  • Jak przygotować pracowników do szkolenia innych?
Jak przygotować szkolenie wewnętrzne dla zespołu sprzedażowego?

Dobre szkolenie to takie, które nie tylko przekazuje wiedzę, lecz także wzmacnia umiejętności i motywację uczestników do jej zastosowania w praktyce. Co zrobić, by nasze wewnętrzne szkolenia były naprawdę dobre?

Na rynku dostępnych jest wiele ciekawych, profesjonalnych szkoleń. W tym artykule chciałabym jednak skupić się na takich, które możemy realizować sami, wewnątrz naszych zespołów sprzedażowych.

Dlaczego warto szkolić się nawzajem?

Są takie sytuacje, kiedy zaangażowanie pracowników w przeszkolenie pozostałych członków zespołu jest najlepszym rozwiązaniem.

Jedną z nich jest dystrybucja wiedzy, z którą pracownik przyjeżdża z konferencji czy szkoleń branżowych. Zazwyczaj na tego typu wydarzenia deleguje się pojedyncze osoby, a nie cały zespół. Wracają one z głowami pełnymi nowej wiedzy, pomysłów czy modeli, ale wiedza ta często nie jest przekazywana pozostałym członkom zespołu. Szkoda, bo byłoby nie tylko taniej, ale przede wszystkim efektywniej, gdyby wszyscy mogli poznać te nowości, a następnie wspólnie zdecydować, jak je zaimplementować. Bez takiego mechanizmu po kilku tygodniach entuzjazm wyparowuje, a organizacja nie korzysta z możliwości poprawienia swojego funkcjonowania.

Nie tylko refleksje z konferencji mogą być przedmiotem szkolenia wewnętrznego. Wielu pracowników ma też unikalne umiejętności i wiedzę z obszarów wyjątkowo ważnych dla zespołu. Mowa tu szczególnie o doświadczonych pracownikach, którzy skonfrontowali się już przez lata z wieloma typami klientów i ich oczekiwaniami. Mogliby śmiało nauczyć młodszych kolegów, jak skutecznie radzić sobie w podobnych sytuacjach.

Angażowanie zespołu do prowadzenia szkoleń to także dodatkowa lekcja z zakresu wystąpień publicznych, umiejętności ciekawego przedstawiania treści, podtrzymywania uwagi i mieszczenia się w czasie, a są to cechy pożądane w codziennych działaniach sprzedażowych. Co więcej, tak przygotowana załoga będzie też lepiej reprezentować firmę na spotkaniach branżowych, targach i konferencjach.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 1/2023

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.