Excel w małych i średnich firmach jest czasem wykorzystywany jako system CRM. Nie dziwi to, ponieważ pozwala łatwo zapisać informacje o klientach, transakcjach sprzedaży itp., a także ułatwia analizę tych danych, np.: pomaga w obliczeniu, ile przychodu uzyskała firma w poszczególnych miesiącach. Prezentujemy cykl artykułów, w których pokażemy, jak sprawnie poruszać się w Excelu, żeby stał się pomocą w codziennej pracy.

Nie każdy zbiór danych w Excelu jest tabelą Excela. Może wyglądać jak tabela, mieć wyróżnione nagłówki danych dla każdej kolumny i wpisane informacje w komórki poniżej (rys. 1), ale żeby faktycznie zbiór danych był traktowany przez Excela jako tabela, musimy mu o tym powiedzieć.

Aby to zrobić, zaznacz pojedynczą komórkę w zbiorze danych, a następnie wybierz polecenie Tabela z karty Wstawianie (rys. 2).

Filtrowanie tabel

Co zyskamy, gdy Excel będzie traktować nasz zbiór danych jako tabelę? Pierwsza funkcjonalność to styl formatowania i prywatny zestaw filtrów podpięty pod konkretną tabelę, a nie arkusz, dzięki czemu można filtrować różne zestawy danych w tym samym arkuszu.

Filtry są przydatne, gdyż możemy wyświetlać tylko te wiersze, które zawierają interesujące nas informacje. Przykładowo, jeśli rozwiniemy filtr dla kolumny Sprzedawca (kliknij na mały kwadracik w komórce nagłówka tej kolumny), to zobaczymy listę unikatowych elementów z kolumny (w tym przykładzie sprzedawców – rys. 3).

Wystarczy, że klikniesz na polach wyboru, by zaznaczyć lub odznaczyć te elementy, które chcesz, żeby się pokazywały lub nie. Wersja Excela 2010 i nowsze umożliwiają korzystanie przy filtrowaniu z pola wyszukiwania, w które wystarczy wpisać frazę (krótki tekst), a Excel ograniczy listę tylko do tych elementów, które zawierają wpisaną frazę (rys. 4).

Analogicznie do filtrowania kolumn zawierających tekst, możemy filtrować kolumny zawierające liczby. Excel przy liczbach również tworzy listę unikatowych elementów, w których można wyszukiwać wspólne frazy, ale w tym przypadku ta funkcjonalność jest znacznie mniej przydatna (chyba że mówimy o liczbach stanowiących numer seryjny etc.).

Dużo bardziej przydatną funkcjonalnością są filtry liczb (rys. 5).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Savoir-vivre w sprzedaży: "Proszę przyjąć ten skromny podarunek!"

AS_26_60.jpg

Polski rynek sprzedaży już od dawna nie jest rynkiem lokalnym. Pracując jako przedstawiciel handlowy czy doradca klienta, bardzo często w mniejszym lub większym stopniu stykasz się w swojej pracy z zagranicznymi klientami czy kontrahentami. Jeździsz do nich w delegacje lub zapraszasz ich do siebie. Dlatego warto poznać zasady kultury biznesowej, obowiązującej w kraju naszego kontrahenta. Znajomość zasad zachowania, przedstawiania się czy komunikacji podczas negocjacji oraz w kontaktach poza salą negocjacyjną to podstawa sukcesu sprzedawcy. Można mieć świetną ofertę, stworzyć doskonałe warunki, ale nie mieć szansy na ich przedstawienie zagranicznemu klientowi z powodu nieznajomości zasad savoir-vivre'u.

Czytaj więcej

Perswazyjne środki znieczulające

AS_26_56.jpg

Bez wciągającej fabuły słowa to jedynie przypadkowe wyrazy. Ułóż je w OPOWIEŚĆ, która zajmie świadomy umysł, a nieświadomość rozmówcy stanie przed tobą otworem.

Czytaj więcej

Co winda ma wspólnego ze sprzedażą?

AS_26_52.jpg

Nie jest tajemnicą, że współcześnie każdy człowiek (może poza mieszkającymi na odludziu plemionami) styka się z co najmniej trzema tysiącami przekazów marketingowych dziennie. To niezbędne minimum, które absorbujemy, żyjąc w tzw. cywilizowanym świecie. W konsekwencji coraz mniej czasu możemy poświęcać na zdobywanie nowych informacji o ewentualnych ofertach biznesowych. Dlatego dobry, krótki pitch (z ang.: wystawiać towary na sprzedaż) jest w dzisiejszych czasach na wagę złota. Elevator Pitch – czyli „przemowa w windzie” – to właśnie krótka, kilkudziesięciosekundowa autoprezentacja, która ma zachęcić odbiorców do posłuchania więcej na temat naszej propozycji. Jak ją przygotować, aby zainteresować słuchaczy?

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama