Excel w małych i średnich firmach jest czasem wykorzystywany jako system CRM. Nie dziwi to, ponieważ pozwala łatwo zapisać informacje o klientach, transakcjach sprzedaży itp., a także ułatwia analizę tych danych, np.: pomaga w obliczeniu, ile przychodu uzyskała firma w poszczególnych miesiącach. Prezentujemy cykl artykułów, w których pokażemy, jak sprawnie poruszać się w Excelu, żeby stał się pomocą w codziennej pracy.

Excel jako system CRM, cz. II - Tabele i filtrowanie

Nie każdy zbiór danych w Excelu jest tabelą Excela. Może wyglądać jak tabela, mieć wyróżnione nagłówki danych dla każdej kolumny i wpisane informacje w komórki poniżej (rys. 1), ale żeby faktycznie zbiór danych był traktowany przez Excela jako tabela, musimy mu o tym powiedzieć.

Aby to zrobić, zaznacz pojedynczą komórkę w zbiorze danych, a następnie wybierz polecenie Tabela z karty Wstawianie (rys. 2).

Filtrowanie tabel

Co zyskamy, gdy Excel będzie traktować nasz zbiór danych jako tabelę? Pierwsza funkcjonalność to styl formatowania i prywatny zestaw filtrów podpięty pod konkretną tabelę, a nie arkusz, dzięki czemu można filtrować różne zestawy danych w tym samym arkuszu.

Filtry są przydatne, gdyż możemy wyświetlać tylko te wiersze, które zawierają interesujące nas informacje. Przykładowo, jeśli rozwiniemy filtr dla kolumny Sprzedawca (kliknij na mały kwadracik w komórce nagłówka tej kolumny), to zobaczymy listę unikatowych elementów z kolumny (w tym przykładzie sprzedawców – rys. 3).

Wystarczy, że klikniesz na polach wyboru, by zaznaczyć lub odznaczyć te elementy, które chcesz, żeby się pokazywały lub nie. Wersja Excela 2010 i nowsze umożliwiają korzystanie przy filtrowaniu z pola wyszukiwania, w które wystarczy wpisać frazę (krótki tekst), a Excel ograniczy listę tylko do tych elementów, które zawierają wpisaną frazę (rys. 4).

Analogicznie do filtrowania kolumn zawierających tekst, możemy filtrować kolumny zawierające liczby. Excel przy liczbach również tworzy listę unikatowych elementów, w których można wyszukiwać wspólne frazy, ale w tym przypadku ta funkcjonalność jest znacznie mniej przydatna (chyba że mówimy o liczbach stanowiących numer seryjny etc.).

Dużo bardziej przydatną funkcjonalnością są filtry liczb (rys. 5).

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 36/2021

Od telemarketera do menedżera

Od telemarketera do menedżera
  • Jakie umiejętności pozwala zdobyć praca „na słuchawce”?
  • Jak zdobyte w ten sposób kompetencje mogą zaprocentować w przyszłości na stanowisku menedżerskim?
Czytaj więcej

Sprzedawca na szóstkę

Sprzedawca na szóstkę

Rok szkolny za pasem, więc lekki belfersko-pouczający ton pozwoli ci przypomnieć sobie szkolne lata. Stres, oceny, sprawdziany, wywoływanie do tablicy. Pierwsze miłości – ja zaczynałem w przedszkolu – platoniczne miłości i rozczarowania. W sumie szkoła ma w sobie wiele z rzeczywistości, w której przychodzi ci pracować. Jest szef – dyrektor szkoły. Może jest też ktoś pomiędzy – kierownik, menedżer – nauczyciel. No i wreszcie są twoi koledzy po fachu – uczniowie. A gdzie klienci? Rodzice! Ciekawe co udało ci się wynieść ze szkoły? Sprawdź, czy jesteś handlowcem na szóstkę.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.