A gdyby tak... rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady? Czy podobne myśli pojawiają się w twojej głowie, raz po raz zachęcając do dokonania zmian w sferze zawodowej? A może pragniesz zmiany, ale obawiasz się, że to jedynie twoja zachcianka, która nijak ma się do rzeczywistości, bo przecież obecnie cieszysz się stabilizacją, a całkiem przyzwoite wynagrodzenie co miesiąc pojawia się na twoim koncie? Jeśli te i inne pytania zaprzątają ci głowę, koniecznie zapoznaj się z sygnałami, których absolutnie nie powinno się bagatelizować.

Emocjonalne BHP, czyli jak pracować i nie dać się zwariować

Kochaj to, co robisz, a nie przepracujesz ani minuty w swoim życiu” – brzmi wspaniale, jednak dla wielu ludzi jest to jedynie frazes, który nie znajduje pokrycia w rzeczywistości.

Czasy się zmieniają, a wraz z nimi zmianom ulega sytuacja na rynku pracy. Dziś coraz więcej zatrudnionych osób dba o aspekty rozwoju osobistego w pracy oraz o dodatkowe benefity, jakie oferuje pracodawca na czas zatrudnienia. Mało tego, w związku z rosnącą liczbą ogłoszeń o pracę, to kandydat wybiera dziś miejsce, w którym świadczyć będzie swe zawodowe usługi.

I choć reprezentanci różnych pokoleń mają odmienne potrzeby i poglądy na ewentualne zmiany miejsca zatrudnienia, to oznaki sygnalizujące, że czas zastanowić się nad zmianą miejsca pracy są uniwersalne. Jakie to sygnały?

  1. SATYSFAKCJA Z PRACY

    Życie zawodowe to nie bajka i nie zawsze jest idealne. W początkowej fazie po rozpoczęciu pracy w konkretnym miejscu zwykle jest tak, że wszystko co nowe ekscytuje lub chociaż ciekawi. Wraz z upływem miesięcy czy lat, może zacząć dopadać cię pewnego rodzaju rutyna. Brak nowych doznań i wyzwań w miejscu pracy może sprawić, że zaczniesz tracić poczucie satysfakcji z wykonywanych obowiązków, a to wpłynąć może na uczucie niechęci do codziennego rytmu dnia.

    Reaguj, zanim delikatne zniechęcenie zmieni się w opłakaną w skutkach frustrację.

    Gdy tylko zauważysz, że problem braku poczucia satysfakcji z pracy pojawia się w twoim przypadku – koniecznie obserwuj przyczyny takiego stanu rzeczy i nie bagatelizuj tego sygnału. Szybko może się on pogorszyć.

  2. SAMOPOCZUCIE W MIEJSCU PRACY

    Chyba każdy chciałby pracować w miejscu, które sprzyja zatrudnionym na wielu płaszczyznach. Od dogodnej lokalizacji, poprzez piękne biuro, na wymarzonych współpracownikach kończąc.

    Nie chodzi tu jednak o marmurowe wykończenie budynku i nad wyraz uprzejmych kolegów, uśmiechających się niczym aktorzy z amerykańskich sitcomów.

    Choć sformułowanie „dobra atmosfera w miejscu pracy” brzmi jak rekrutacyjny slogan, rodem z bannera reklamowego firmy HR, to jest to punkt, przy którym warto zatrzymać się na dłuższą chwilę.

    Pod tym sztampowym hasłem kryje się przede wszystkim sprzyjające i przyjazne ludziom miejsce pracy, gdzie możesz liczyć zarówno na wsparcie osób, z którymi dzielisz biuro, jak i na szefów, dla których nie jesteś tylko kolejną liczbą w tabeli kwartalnych wyników.

    Ważne jest to, by samo wejście do biura nie generowało skrętu żołądka z powodu kolejnej odprawy, podczas której możesz spodziewać się nieprzyjemnych i nad wyraz stresujących (a może i zawierających groźby zwolnienia!) rozmów.

    Warto też zwracać uwagę na fakt, jacy ludzie cię otaczają – czy są to osoby, które podadzą ci pomocną dłoń w chwili, gdy twój target jest zagrożony, czy może uśmiechną się pod nosem, że oto stracili konkurenta w walce o tytuł pracownika miesiąca?

    To jest punkt, na który powinno się zwracać szczególną uwagę!

Pozostałe 60% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Czy dobry sprzedawca powinien być dobrym marketingowcem?

Czy dobry sprzedawca powinien być dobrym marketingowcem?

Od wielu lat obserwuję, że mocno rozdziela się od siebie sprzedaż i marketing. Kiedy pytamy pracowników o ich role w zespole, podział zadań, to marketingowiec jest marketingowcem, a sprzedawca – sprzedawcą. W tym tekście chcę pokazać, że oba te stanowiska mają ze sobą wiele wspólnego i często nie warto ich rozdzielać.

Czytaj więcej

Jak sobie radzić z emocjami i niepewnością w trudnym czasie?

Jak sobie radzić z emocjami i niepewnością w trudnym czasie?

W ostatnich miesiącach poziom strachu i lęku w społeczeństwie zdecydowanie wzrósł. Wojna w Ukrainie, rosnące koszty życia, niepewność, co przyniesie jutro – powodów było aż nadto. Jakie reakcje psychiczne powinny nas zaniepokoić i skłonić do poszukiwania pomocy u specjalisty oraz jak zmniejszyć poziom odczuwanego lęku?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.