A gdyby tak... rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady? Czy podobne myśli pojawiają się w twojej głowie, raz po raz zachęcając do dokonania zmian w sferze zawodowej? A może pragniesz zmiany, ale obawiasz się, że to jedynie twoja zachcianka, która nijak ma się do rzeczywistości, bo przecież obecnie cieszysz się stabilizacją, a całkiem przyzwoite wynagrodzenie co miesiąc pojawia się na twoim koncie? Jeśli te i inne pytania zaprzątają ci głowę, koniecznie zapoznaj się z sygnałami, których absolutnie nie powinno się bagatelizować.

Emocjonalne BHP, czyli jak pracować i nie dać się zwariować

Kochaj to, co robisz, a nie przepracujesz ani minuty w swoim życiu” – brzmi wspaniale, jednak dla wielu ludzi jest to jedynie frazes, który nie znajduje pokrycia w rzeczywistości.

Czasy się zmieniają, a wraz z nimi zmianom ulega sytuacja na rynku pracy. Dziś coraz więcej zatrudnionych osób dba o aspekty rozwoju osobistego w pracy oraz o dodatkowe benefity, jakie oferuje pracodawca na czas zatrudnienia. Mało tego, w związku z rosnącą liczbą ogłoszeń o pracę, to kandydat wybiera dziś miejsce, w którym świadczyć będzie swe zawodowe usługi.

I choć reprezentanci różnych pokoleń mają odmienne potrzeby i poglądy na ewentualne zmiany miejsca zatrudnienia, to oznaki sygnalizujące, że czas zastanowić się nad zmianą miejsca pracy są uniwersalne. Jakie to sygnały?

  1. SATYSFAKCJA Z PRACY

    Życie zawodowe to nie bajka i nie zawsze jest idealne. W początkowej fazie po rozpoczęciu pracy w konkretnym miejscu zwykle jest tak, że wszystko co nowe ekscytuje lub chociaż ciekawi. Wraz z upływem miesięcy czy lat, może zacząć dopadać cię pewnego rodzaju rutyna. Brak nowych doznań i wyzwań w miejscu pracy może sprawić, że zaczniesz tracić poczucie satysfakcji z wykonywanych obowiązków, a to wpłynąć może na uczucie niechęci do codziennego rytmu dnia.

    Reaguj, zanim delikatne zniechęcenie zmieni się w opłakaną w skutkach frustrację.

    Gdy tylko zauważysz, że problem braku poczucia satysfakcji z pracy pojawia się w twoim przypadku – koniecznie obserwuj przyczyny takiego stanu rzeczy i nie bagatelizuj tego sygnału. Szybko może się on pogorszyć.

  2. SAMOPOCZUCIE W MIEJSCU PRACY

    Chyba każdy chciałby pracować w miejscu, które sprzyja zatrudnionym na wielu płaszczyznach. Od dogodnej lokalizacji, poprzez piękne biuro, na wymarzonych współpracownikach kończąc.

    Nie chodzi tu jednak o marmurowe wykończenie budynku i nad wyraz uprzejmych kolegów, uśmiechających się niczym aktorzy z amerykańskich sitcomów.

    Choć sformułowanie „dobra atmosfera w miejscu pracy” brzmi jak rekrutacyjny slogan, rodem z bannera reklamowego firmy HR, to jest to punkt, przy którym warto zatrzymać się na dłuższą chwilę.

    Pod tym sztampowym hasłem kryje się przede wszystkim sprzyjające i przyjazne ludziom miejsce pracy, gdzie możesz liczyć zarówno na wsparcie osób, z którymi dzielisz biuro, jak i na szefów, dla których nie jesteś tylko kolejną liczbą w tabeli kwartalnych wyników.

    Ważne jest to, by samo wejście do biura nie generowało skrętu żołądka z powodu kolejnej odprawy, podczas której możesz spodziewać się nieprzyjemnych i nad wyraz stresujących (a może i zawierających groźby zwolnienia!) rozmów.

    Warto też zwracać uwagę na fakt, jacy ludzie cię otaczają – czy są to osoby, które podadzą ci pomocną dłoń w chwili, gdy twój target jest zagrożony, czy może uśmiechną się pod nosem, że oto stracili konkurenta w walce o tytuł pracownika miesiąca?

    To jest punkt, na który powinno się zwracać szczególną uwagę!

Pozostałe 60% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 34/2021

Sprzedawca na trudne czasy

Sprzedawca na trudne czasy
  • Na czym polega model challenger sale?
  • Kim jest challenger i jak wykorzystać jego umiejętności?
  • Dlaczego challenger jest tak skutecznym sprzedawcą?
Czytaj więcej

Handlowiec nowych czasów

Handlowiec nowych czasów

Po upływie ponad roku od pierwszego lockdownu nie widać końca tego, co miało być z założenia tylko tymczasowym rozwiązaniem. Wiele firm nadal pozostaje zamkniętych. Tysiące osób straciło pracę. Kolejni pracownicy drżą o swoje posady. Firmy szukają oszczędności, a co za tym idzie dokładnie analizują konkretne potrzeby poszczególnych działów. Wieloletni praktycy sprzedaży rozkładają ręce, inni szukają nowej pracy, nawet gdy na ich prywatnym horyzoncie nie widać widma zwolnień. Klienci nie chcą otwierać swoich portfeli, mimo że ich potrzeby zakupowe się nie zmniejszyły. Nadal przecież musimy kupować żywność, ubrania, samochody, lodówki i papier do drukarek. Czy czeka nas rewolucja w nowoczesnym modelu sprzedaży? Czy raczej powinniśmy mówić o ewolucji zawodu sprzedawcy w odpowiedzi na nową – (post)pandemiczną rzeczywistość?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama