Nie jest tajemnicą, że współcześnie każdy człowiek (może poza mieszkającymi na odludziu plemionami) styka się z co najmniej trzema tysiącami przekazów marketingowych dziennie. To niezbędne minimum, które absorbujemy, żyjąc w tzw. cywilizowanym świecie. W konsekwencji coraz mniej czasu możemy poświęcać na zdobywanie nowych informacji o ewentualnych ofertach biznesowych. Dlatego dobry, krótki pitch (z ang.: wystawiać towary na sprzedaż) jest w dzisiejszych czasach na wagę złota. Elevator Pitch – czyli „przemowa w windzie” – to właśnie krótka, kilkudziesięciosekundowa autoprezentacja, która ma zachęcić odbiorców do posłuchania więcej na temat naszej propozycji. Jak ją przygotować, aby zainteresować słuchaczy?

Legenda głosi, że pewnego dnia człowiek z pomysłem na biznes trafił do windy, którą jechała osoba z zasobami, żeby ten pomysł zrealizować. Nasz bohater w ciągu 30-sekundowej podróży przeprowadził na tyle skuteczną prezentację, że zyskał zainteresowanie inwestora i zaproszenie na dalsze rozmowy, które zakończyły się sfinansowaniem pomysłu. Jaki z tego wniosek?

Elevator Pitch zdecydowanie nie powinien być kompletną prezentacją naszego pomysłu, zawierającą wszelkie możliwe szczegóły, skondensowane w czasie 30 czy nawet 60 sekund. Każdy, kto pomyśli o tym w ten sposób, powinien najpierw obejrzeć na YouTube krótki filmik, który doskonale pokazuje, jak się kończy takie podejście – wystarczy wpisać w wyszukiwarkę YouTube hasło „za chwilę dalszy ciąg programu reklama w telewizji”.

Czym ma być Elevator Pitch?

To coś w rodzaju tzw. teasera – krótkiego, zwięzłego komunikatu, który ma za zadanie pobudzić apetyt słuchaczy na dowiedzenie się czegoś więcej o nas, naszej firmie czy naszym projekcie. Jego skutkiem ma być zapadnięcie w pamięć odbiorców komunikatu i zaproszenie na dalsze rozmowy, podczas których już ze szczegółami omówimy konkretne pomysły czy propozycje.

Jak długo trwa przygotowanie Elevator Pitch?

Zgodnie z zasadą, że jeśli na mówienie o sobie mamy godzinę, możemy zacząć od razu, a jeśli mamy na to tylko 10 minut, potrzebujemy od trzech do pięciu godzin przygotowań, na opracowanie solidnego i przekonującego Elevator Pitch potrzebować będziemy wielu prób i – łącznie – na pewno kilku godzin przygotowań. Tu zdecydowanie jest jak na wojnie – im więcej potu na ćwiczeniach, tym mniej krwi w boju. Poza tym nasz pitch będzie na pewno ewoluował i zmieniał się w czasie, kiedy będziemy go używać. Sami zauważymy, co działa (a co nie) podczas kolejnych spotkań z żywymi słuchaczami. Nie bójmy się zmian! To właśnie zbyt sztywne trzymanie się schematu może nas wpędzić w kłopoty.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Savoir-vivre w sprzedaży: "Proszę przyjąć ten skromny podarunek!"

AS_26_60.jpg

Polski rynek sprzedaży już od dawna nie jest rynkiem lokalnym. Pracując jako przedstawiciel handlowy czy doradca klienta, bardzo często w mniejszym lub większym stopniu stykasz się w swojej pracy z zagranicznymi klientami czy kontrahentami. Jeździsz do nich w delegacje lub zapraszasz ich do siebie. Dlatego warto poznać zasady kultury biznesowej, obowiązującej w kraju naszego kontrahenta. Znajomość zasad zachowania, przedstawiania się czy komunikacji podczas negocjacji oraz w kontaktach poza salą negocjacyjną to podstawa sukcesu sprzedawcy. Można mieć świetną ofertę, stworzyć doskonałe warunki, ale nie mieć szansy na ich przedstawienie zagranicznemu klientowi z powodu nieznajomości zasad savoir-vivre'u.

Czytaj więcej

Perswazyjne środki znieczulające

AS_26_56.jpg

Bez wciągającej fabuły słowa to jedynie przypadkowe wyrazy. Ułóż je w OPOWIEŚĆ, która zajmie świadomy umysł, a nieświadomość rozmówcy stanie przed tobą otworem.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 26/2020

Marketing dla handlowca: eventy branżowe

Uczestnictwo w wydarzeniach branżowych nie tylko pomaga zwiększyć świadomość marki wśród klientów, lecz również pozwala handlowcom zbudować sieć kontaktów oraz pogłębić wiedzę na temat tego, co się dzieje w branży. Jednak by obecność na konferencji lub targach przyniosła nam wymierne korzyści, należy się do niej właściwie przygotować. Od czego zacząć?

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama