Badanie potrzeb klienta, czyli jeden z podstawowych etapów rozmowy sprzedażowej to must have większości szkoleń dla handlowców. W praktyce często jest przez sprzedawców pomijany lub przeprowadzany niewłaściwie, co skutkuje brakiem finalizacji sprzedaży i frustracją. Na przykładzie Magdy, która właśnie rozpoczęła pracę w mobilnej sieci sprzedaży, pokazujemy w jaki sposób skutecznie badać potrzeby klienta.

Opis sytuacji

Magda jest debiutującym handlowcem w mobilnej sieci sprzedaży obsługującej klientów z sektora B2B. Po dwutygodniowym, intensywnym szkoleniu wstępnym, z pełnym zaangażowaniem rozpoczęła pracę, ale w ciągu pierwszego miesiąca nie sfinalizowała żadnej transakcji. Odtwarzała dokładnie skrypt sprzedaży jakiego nauczyła się podczas szkolenia, czyli entuzjastycznie rozpoczynała spotkanie, zadawała pytania z listy, którą otrzymała od szkoleniowca i z pełnym przekonaniem prezentowała zalety swojej oferty, a mimo to kolejni klienci odmawiali zakupu oferowanych przez nią produktów. Stopniowo zaczęła tracić początkowy zapał do pracy, a wizja kolejnego miesiąca życia finansowanego z topniejących oszczędności skłania ją do weryfikacji założeń o dostatnim życiu handlowca. Wygląda na to, że jej raczej to nie grozi.

Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.