W jaki sposób rozmawiać z klientem, który nie opłacił faktury, aby nie zniszczyć relacji i rozwiązać problem? Na przykładzie handlowca pracującego w firmie usługowej przedstawimy kilka zasad, które warto stosować w kontaktach z dłużnikami.
Opis sytuacji
Paweł jest młodym stażem handlowcem w firmie usługowej. Do zakresu jego obowiązków należy m.in. pilnowanie terminów płatności faktur swoich klientów. Od 4 miesięcy wzrasta liczba przeterminowanych faktur. Aktualnie średnio przeterminowanie wynosi 16-26 dni. Lista klientów płacących nieregularnie wzrosła w jego portfolio do poziomu 35%. Niepłacący klienci to niższa prowizja. Analiza sytuacji Pawła pokazała jeszcze jeden ważny problem: przestał prowadzić rozmowy z klientami o zaległościach, ponieważ, jak twierdzi, popsuły mu one relacje z czterema dotychczasowymi kontrahentami.
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.