Trudny klient: wyzwanie?

AS_11_04.jpg

Dla jednego handlowca trudnym klientem będzie ten, który nie wie, co chce kupić, dla drugiego – klient wymagający, zadający mnóstwo pytań, dla trzeciego – klient awanturujący się. Jak w takiej sytuacji nie stracić głowy, znaleźć rozwiązanie i przeciągnąć klienta na swoją stronę?

Najczęściej mianem trudnego klienta określa się osobę, która jest agresywna, wulgarna i uniemożliwia rozwiązanie problemu, z którym do nas przyszła. Klient staje się trudny wtedy, gdy jego sytuacja jest skomplikowana i prawie niemożliwa do załatwienia tu i teraz. W wielu przypadkach okazuje się, że dana sytuacja była dla klienta na tyle trudna, że chcąc nie chcąc wyładował swoje emocje na tobie. Dlaczego? Bo akurat byłeś jedyną osobą, która miała cokolwiek wspólnego z jego trudną sytuacją, taką jak np. brak w magazynie towaru, który klient chciał kupić, niewłaściwy kolor towaru, który wcześniej zaakceptował, niewłaściwy rozmiar zakupionego przedmiotu. Mogła go zdenerwować również zła obsługa posprzedażowa, nierzetelna informacja z infolinii albo kiepski nastrój połączony z fatalną pogodą. Tak czy owak – trafiło na ciebie – i teraz musisz sobie z tym poradzić.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum