W firmach samoocena kojarzy się najczęściej z systemem okresowych ocen pracowniczych. Po niej następuje konfrontacja obrazu siebie z oceną szefa. Tak rozumiana ocena coraz częściej jest uważana za kosztowną i niesprawiedliwą. Obecnie mówi się głośno, że ocenianie zabija potencjał. Jednocześnie adekwatna samoocena może być źródłem rozwoju i osiągania lepszych rezultatów. Jak więc dla samego siebie przeprowadzić z głową samoocenę, by była motywująca?
Praca w sprzedaży to ciągłe poddawanie się ocenie innych. Codzienne przyglądanie się wynikom, składanie raportów, wspólne wizyty handlowe z przełożonymi, badania tajemniczego klienta, ankiety satysfakcji kierowane do klientów powodują, że sprzedawcy są pod ciągłym ostrzałem. Choć w założeniu wszystkie te działania to nic innego jak informacje zwrotne , które mają służyć wzrostowi umiejętności i osobistej efektywności, bywa, że budzą opór i dają efekt odwrotny do zamierzonego. Dzieje się tak, gdy informacje te uderzają w poczucie własnej wartości.
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.