Rozliczani jesteśmy przede wszystkim z realizacji planów sprzedażowych. W konkurencyjnym środowisku nasze działania muszą być szybkie i skuteczne, dlatego nie możemy pozwolić sobie na poświęcanie zbyt dużej ilości czasu na sporządzanie raportów, których wymaga od nas szef. Poniżej kilka wskazówek, jak szybko i sprawnie przygotować czytelny raport dla przełożonego.
Dostosowanie raportu do potrzeb odbiorcy
Jedną z kluczowych kwestii podczas przygotowywania raportu jest to, kto będzie jego odbiorcą. Raport dla menedżera sprzedaży powinien być dogłębny, zwracać uwagę na niuanse i powiązania, umożliwiać analizę szczegółów. Najlepiej przygotować go w konwencji opowiadania: rozpocznij od głównych wskaźników, następnie zaprezentuj przyczyny i fakty odpowiedzialne za bieżącą sytuację, na koniec przedstaw skutki podjętych decyzji. Odpowiednia narracja pozwoli utrzymać uwagę odbiorcy.
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.