Technologie

AS_11_42.jpg

Excel jako system CRM cz. I – sortowanie danych

Adam Kopeć   As Sprzedaży 11/2017

Excel w małych i średnich firmach jest czasem wykorzystywany jako system CRM. Nie dziwi to, ponieważ pozwala łatwo zapisać informacje o klientach, transakcjach sprzedaży itp., a także uławia analizę tych danych, np.: pomaga w obliczeniu, ile przychodu uzyskała firma w poszczególnych miesiącach. Prezentujemy cykl artykułów, w których pokażemy, jak sprawnie poruszać się w Excelu, żeby stał się pomocą w codziennej pracy.

AS_10_40.jpg

Raportowanie: jak robić to dobrze?

Rozliczani jesteśmy przede wszystkim z realizacji planów sprzedażowych. W konkurencyjnym środowisku nasze działania muszą być szybkie i skuteczne, dlatego nie możemy pozwolić sobie na poświęcanie zbyt dużej ilości czasu na sporządzanie raportów, których wymaga od nas szef. Poniżej kilka wskazówek, jak szybko i sprawnie przygotować czytelny raport dla przełożonego.

AS_07_42.jpg

Tworzenie korespondencji seryjnej

Chcąc wysłać listowne podziękowania do kilku klientów – nie będzie uciążliwa zmiana zwrotów grzecznościowych, imion i nazwisk w przygotowanym wzorze pisma. Ale jeśli postanowisz wysłać zaproszenie na targi do 5000 osób – wówczas klikanie „kopiuj”, „wklej” może być nie tylko uciążliwe i nużące, ale przede wszystkim czasochłonne. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi korespondencja seryjna.

AS_04_44.jpg

Ile czasu potrzebuję, aby pozyskać 100 nowych klientów?

W celu określenia zapotrzebowania na pracowników w działach sprzedaży telefonicznej w stosunku do założonego planu sprzedaży stosowane są różnego rodzaju wskaźniki badania efektywności telemarketerów. Możesz je wykorzystać do zaplanowania swojej pracy i określenia, ile czasu potrzebujesz, aby osiągnąć zamierzony cel – w naszym przykładzie pozyskania 100 nowych klientów.

Biuro w telefonie

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 2/2016

Rozwój technologii i masowa popularność smartfonów sprawiły, że w rękach handlowców spoczywają już nie telefony, lecz komputery z całkiem sporymi możliwościami. Przedstawiamy przegląd aplikacji, które zamienią Twój smartfon w potężne narzędzie do współpracy z klientami.

CRM w pracy handlowca

Tomasz Dyba   As Sprzedaży 1/2015

Najczęściej wymienianymi korzyściami z systemu CRM są: wzrost zysków, sprawna obsługa i pogłębione relacje z klientami, targetowany marketing, dostępność informacji, bezpieczeństwo danych, większa efektywność pracy, lepsza komunikacja i oszczędność czasu. To wszystko prawda, efekt zależy wyłącznie od tego, jak używany jest system.

Polecamy

Archiwum