Zmienić punkt widzenia klienta

Robert Noworolski   As Sprzedaży 11/2017 Tylko on-line
SS_28_25.jpg

Każdy umie sprzedać za niższą cenę. To sprzedaż za wyższą cenę jest prawdziwą sprzedażą. Sprzedawanie z dobrą marżą to cel szefa sprzedaży, jednak praca nad marżową sprzedażą jest jednym z tych kluczowych obszarów, gdzie firmy najczęściej kapitulują pod presją klienta.

Cena czyni cuda – mówi wielu szefów sprzedaży, kryjąc frustrację. Dodają, że konkurencja ma jeszcze taniej i trzeba obniżać cenę, ponieważ inaczej się nie da. Warto zauważyć, że w 2016 roku w Polsce upadło już 309 firm, z czego 80% to sp. z o.o. i S.A.1. Cena nie czyni cudów – cena jest najprostszym kryterium do oceny i eliminacji. W 95% klient sprowadza produkt do kilku kryteriów, co często przekłada się na wybór tego o najniższej cenie. Jeśli sprzedawca podda się tej miażdżącej sile, wygrany będzie tylko klient.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

    Źródło: Szef Sprzedaży 28/2016

Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum