Kreowanie wartości produktu

Agnieszka Grostal   As Sprzedaży 13/2017 Tylko on-line
SS_33_45.jpg

Czy niska cena zawsze jest kluczem do zwycięstwa? Dlaczego klienci decydują się na zakup droższego produktu, skoro mogą kupić inny o podobnych właściwościach w lepszej cenie? Obecnie czynnikiem decydującym o zakupie jest wartość dodana. Klient chce otrzymać coś więcej niż tylko produkt lub usługę i jest w stanie za to zapłacić.

Wielu sprzedawców uważa, że może przekonać do siebie klientów tylko niską ceną. Gdy klient zaczyna się zastanawiać nad zakupem, nabierać wątpliwości lub wyrażać niezadowolenie z usługi, pierwsze, co przychodzi do głowy sprzedawcy, to rabat. To najprostsze rozwiązanie, ale nie najskuteczniejsze. Coraz więcej konsumentów dokonujących zakupu pragnie mieć poczucie, że zapłaciło za coś więcej niż sam produkt, że zyskało dodatkową wartość. Wartością dodaną może być uwypuklona cecha produktu, która go wyraźnie wyróżnia, jakość obsługi bądź wizerunek marki.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

    Źródło: Szef Sprzedaży 33/2017

Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum