Nie wystawiaj recepty przed diagnozą

Karolina Jóźwik   As Sprzedaży 11/2017
AS_11_10.jpg

Sprzedaż stanowi odpowiedź na potrzeby klienta za pomocą oferowanych produktów i usług. Tymczasem wielu handlowców zapomina o badaniu tych potrzeb lub przeprowadza ten proces powierzchownie. W jaki sposób przygotować się do pracy z potrzebami?

Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której podczas wizyty u lekarza pierwszego kontaktu, zanim powiemy o tym, co nas sprowadza, usłyszymy: „Zdecydowanie pomoże pani ibuprofen. Proszę zakupić go w pakiecie 30 tabletek i spożywać 2 razy dziennie“. Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że lekarz, zanim zaproponuje rozwiązanie, przeprowadza szczegółowy wywiad z pacjentem. Taki nawyk powinnien również w naturalny sposób towarzyszyć wszystkim handlowcom. Zbyt często wydaje nam się, że doskonale wiemy, czego oczekuje klient i jakie będą jego reakcje, mimo że nie przeprowadziliśmy właściwej analizy jego potrzeb.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum