Lojalność klienta B2B

Grzegorz Kubera   As Sprzedaży 12/2017 Tylko on-line
SS_33_40.jpg

Pozyskanie klienta nie oznacza, że pozostanie on z nami przez długi czas. Przywiązywanie go do siebie za pomocą zapisów w umowie również nie jest dobrym rozwiązaniem. Jakie działania warto podjąć, aby raz zbudowana relacja biznesowa trwała rzeczywiście długo i pozwalała budować zdrowy biznes, opierający się na przewidywalnych dochodach?

Klient, który długo korzysta z naszego produktu lub usługi, jest o wiele cenniejszy niż ten, który dokona tylko jednorazowego zakupu. O wiele taniej jest utrzymać dotychczasowego klienta i nakłonić go do kolejnej transakcji niż pozyskać nowego, a gdyby tego było mało, z badania przeprowadzonego na ponad 250 firmach B2B przez organizację Loyalty 3601 wynika, że trzy czwarte respondentów pozyskuje ok. 20% nowych klientów dzięki rekomendacjom dotychczasowych. Czy to oznacza, że nie warto zbyt mocno się koncentrować na pozyskiwaniu nowych klientów? Oczywiście nie, ale jeśli uda nam się utrzymać przez długi czas wielu kontrahentów, zapewnimy sobie bardziej przewidywalne i stałe dochody. To z kolei bezpośrednio przełoży się na utrzymanie firmy w dobrej kondycji.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

    Źródło: Szef Sprzedaży 33/2017

Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum