Relacje z klientem

AS_11_14.jpg

Profesjonalizmem w agresję

Rozmowa ze zdenerwowanym klientem przypomina trudną sytuację na boisku piłkarskim. W żadnym z tych przypadków nie należy reagować złością, w obu natomiast można wpłynąć na agresywne zachowanie, posługując się kolejno zieloną, żółtą i czerwoną kartką. W przypadku klienta umownie rzecz jasna, ponieważ o ile w piłce nożnej kartki te niosą za sobą określoną symbolikę, w obsłudze klienta zastąpią je odpowiednio sformułowane komunikaty.

SS_29_08.jpg

Portret współczesnego klienta

Izabela Krejca-Pawski   As Sprzedaży 10/2017 Tylko on-line

Sprzedaż zmienia się na naszych oczach, ponieważ zmieniają się klienci i sposób, w jaki kupują. Nie ma nic bardziej frustrującego dla handlowca niż sytuacja, w której nie potrafi on przekonać do zakupu pomimo dobrej oferty. Nie ma nic bardziej frustrującego dla klienta niż sprzedawca, który w ogóle nie rozumie jego potrzeb. A tak się dzieje, gdy handlowcy rozmijają się z klientami.

Daymakerindex 2016: trendy w obsłudze klienta

Elżbieta Kwiatkowska Aleksandra Śliwa   As Sprzedaży 10/2017 Tylko on-line

W dobie Internetu łatwo zapomnieć o najważniejszym i najprostszym aspekcie budowania relacji z klientem, czyli profesjonalnej obsłudze w bezpośrednim kontakcie z kupującym. Jakie działania sprzedawców klienci oceniają najwyżej? Jakie marki mogą się pochwalić najlepszą obsługą klienta? Możemy się tego dowiedzieć, analizując raport Daymakerindex 2016.

Informacje - klucz do sukcesu w sprzedaży

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 10/2017 Tylko on-line

Dwie najważniejsze prawdy w życiu handlowca to: „Nie ma sprzedaży bez relacji” i „Najlepszymi klientami są stali klienci”. Połączeniem tych dwóch prawd jest budowanie relacji z klientami, aby nie tylko powracali do nas, ale również, aby traktowali nas jak członka własnego plemienia, któremu mogą zaufać, zwierzyć się i oczywiście kupić ze 100% pewnością, że nie zostaną oszukani. Warunkiem zbudowania takich relacji z klientem jest posiadanie o nim odpowiednich informacji.

10 zasad komunikacji e-mailowej z klientami

Katarzyna Szober-Pawletta   As Sprzedaży 9/2017 Tylko on-line

Komunikacja z klientem drogą elektroniczną to dzisiaj jedna z najpopularniejszych form kontaktu biznesowego. Tuż po rozmowie telefonicznej, w przeciągu kilku sekund możemy przesłać klientowi ofertę, wykaz produktów, cennik czy film instruktażowy i to bez wychodzenia z biura. Niestety bardzo często zapominamy o zasadach savoir-vivre’u, które obowiązują również w wirtualnej rzeczywistości. Pospolicie mówi się o nich (n)etykieta biznesowa.

AS_09_11.jpg

Nietypowe sytuacje, czyli jak wygrać klienta

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 9/2017

Wiele produktów i usług jest tak podobnych do siebie, że nie sposób wyróżnić się, bazując w swojej ofercie wyłącznie na ich cechach. Można konkurować niższą ceną, jednak prędzej czy później doprowadzi to do wojny cenowej, co negatywnie wpłynie na zyski. Lepiej więc wyróżnić się za pomocą wyjątkowej obsługi klienta, ponieważ ludzie w większości przypadków kupują pod wpływem emocji.

Kiedy klient się „gotuje”

Rafał Mróz   As Sprzedaży 8/2017 Tylko on-line

Jedno z praw Murphy’ego mówi: „Jeśli coś może pójść źle, to pójdzie”. I przy wystarczająco dużej liczbie prób albo odpowiednim okresie czasu to się po prostu wydarzy. W kontekście sprzedażowym – jeżeli masz częsty kontakt z klientem, to w końcu pojawi się sytuacja, która będzie zarzewiem konfliktu. Co wtedy?

Archiwum