Relacje z klientem

SS_33_36.jpg

Szablon relacji z klientem

Jacek Paszek   As Sprzedaży 12/2017 Tylko on-line

Jakość naszej komunikacji z klientami często jest dla nich decydującą kwestią w wyborze między naszymi produktami a ofertą konkurencji. Utrzymanie pozytywnych relacji między firmą i klientami to duże wyzwanie. Praca nad nimi będzie łatwiejsza, jeśli skorzystamy z wizualnego szablonu relacji, który pomoże znaleźć nowe sposoby na osiągnięcie porozumienia między stronami na każdym etapie procesu sprzedażowego.

SS_33_40.jpg

Lojalność klienta B2B

Grzegorz Kubera   As Sprzedaży 12/2017 Tylko on-line

Pozyskanie klienta nie oznacza, że pozostanie on z nami przez długi czas. Przywiązywanie go do siebie za pomocą zapisów w umowie również nie jest dobrym rozwiązaniem. Jakie działania warto podjąć, aby raz zbudowana relacja biznesowa trwała rzeczywiście długo i pozwalała budować zdrowy biznes, opierający się na przewidywalnych dochodach?

AS_12_10.jpg

7 grzechów głównych handlowców w obsłudze posprzedażowej

Paweł Muzyczyszyn   As Sprzedaży 12/2017

Wielu handlowców największy nacisk kładzie na zamknięcie pierwszej sprzedaży. Za tym idzie realizacja wyznaczonych celów i gratyfikacja finansowa. Jeśli jednak nie poświęcamy uwagi na utrzymywanie dalszej relacji z klientem, który już raz nam zaufał, rozpoczyna się niezauważalny proces tracenia klienta. Skuteczny handlowiec to ten, do którego klienci chcą wracać w celu realizacji ponownych zakupów.

AS_12_14.jpg

Zarządzanie relacjami w sprzedaży B2B

Małgorzata Biarda   As Sprzedaży 12/2017

Współczesny rynek B2B jest niezwykle wymagający, a sukces na nim mogą odnieść tylko zawodowcy, którzy działają wg zasady – najpierw klient musi kupić mnie jako handlowca, potem moją firmę jako partnera pomagającego rozwijać jego biznes, a na końcu dopiero kupuje moją ofertę. Rezultatem takiego myślenia jest wyjście z założenia, że podstawą sprzedaży jest budowanie relacji z klientem i zarządzanie nimi.

AS_12_18.jpg

Kiedy klient przestaje kupować

Rafał Mróz   As Sprzedaży 12/2017

Każda firma ma niezadowolonych klientów, którzy z jakiegoś powodu chcą od niej odejść, albo to już zrobili, albo rozważają i jeszcze nie podjęli decyzji. Ale gdy tylko pojawi się nowy dostawca, który przekona ich, że oferuje mniejsze ryzyko zakupowe lub lepsze rezultaty – odejdą natychmiast. Co możesz wtedy zrobić?

AS_11_14.jpg

Profesjonalizmem w agresję

Rozmowa ze zdenerwowanym klientem przypomina trudną sytuację na boisku piłkarskim. W żadnym z tych przypadków nie należy reagować złością, w obu natomiast można wpłynąć na agresywne zachowanie, posługując się kolejno zieloną, żółtą i czerwoną kartką. W przypadku klienta umownie rzecz jasna, ponieważ o ile w piłce nożnej kartki te niosą za sobą określoną symbolikę, w obsłudze klienta zastąpią je odpowiednio sformułowane komunikaty.

SS_29_08.jpg

Portret współczesnego klienta

Izabela Krejca-Pawski   As Sprzedaży 10/2017 Tylko on-line

Sprzedaż zmienia się na naszych oczach, ponieważ zmieniają się klienci i sposób, w jaki kupują. Nie ma nic bardziej frustrującego dla handlowca niż sytuacja, w której nie potrafi on przekonać do zakupu pomimo dobrej oferty. Nie ma nic bardziej frustrującego dla klienta niż sprzedawca, który w ogóle nie rozumie jego potrzeb. A tak się dzieje, gdy handlowcy rozmijają się z klientami.

Daymakerindex 2016: trendy w obsłudze klienta

Elżbieta Kwiatkowska Aleksandra Śliwa   As Sprzedaży 10/2017 Tylko on-line

W dobie Internetu łatwo zapomnieć o najważniejszym i najprostszym aspekcie budowania relacji z klientem, czyli profesjonalnej obsłudze w bezpośrednim kontakcie z kupującym. Jakie działania sprzedawców klienci oceniają najwyżej? Jakie marki mogą się pochwalić najlepszą obsługą klienta? Możemy się tego dowiedzieć, analizując raport Daymakerindex 2016.

Informacje - klucz do sukcesu w sprzedaży

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 10/2017 Tylko on-line

Dwie najważniejsze prawdy w życiu handlowca to: „Nie ma sprzedaży bez relacji” i „Najlepszymi klientami są stali klienci”. Połączeniem tych dwóch prawd jest budowanie relacji z klientami, aby nie tylko powracali do nas, ale również, aby traktowali nas jak członka własnego plemienia, któremu mogą zaufać, zwierzyć się i oczywiście kupić ze 100% pewnością, że nie zostaną oszukani. Warunkiem zbudowania takich relacji z klientem jest posiadanie o nim odpowiednich informacji.

Polecamy

Archiwum