Psychologia sprzedaży

AS_09_36.jpg

Zakłócenia na linii, czyli o barierach w komunikacji z klientem

Szymon Lach   As Sprzedaży 9/2017

Sprzedaż, czyli komunikacja. A jeśli komunikacja, to na pewno różnego rodzaju bariery i przeszkody, które mogą ją utrudniać. Jak mówi powiedzenie: „Dopóki nie wiesz, że robisz źle – myślisz, że robisz dobrze”. Dlatego warto poznać bariery, które pojawiają się w sprzedaży. Po to, by nauczyć się je rozpoznawać i dzięki temu skutecznie eliminować.

AS_08_40.jpg

7 barier, które oddziela cię od sukcesu w sprzedaży

„Sprzedawcą może być każdy, pod warunkiem, że da radę” – w taki sposób dość często rozpoczynam moje spotkania warsztatowe ze sprzedawcami. To proste stwierdzenie skrywa w sobie dwa kluczowe założenia. Pierwsze – naprawdę możesz być skutecznym sprzedawcą. Drugie – możesz nie dać rady, ponieważ na twojej drodze do bycia skutecznym i profesjonalnym sprzedawcą pojawi się jedna albo, co gorsza, więcej z opisanych poniżej barier.

Przysługa za przysługę

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 7/2016 Tylko on-line

Ze wszystkich reguł wpływu społecznego, reguła wzajemności jest uznawana za jedną z najsilniej działających na ludzi. Nawet niewielka uprzejmość wyświadczona w odpowiednich okolicznościach może pomóc sprzedać produkt warty kilkakrotnie więcej niż wyniósł „koszt” przysługi. Poniżej kilka przykładów na wykorzystanie reguły wzajemności w sprzedaży.

AS_07_38.jpg

Język skutecznego handlowca – nawyki, które mają znaczenie

Rafał Mróz   As Sprzedaży 7/2016

Uczestniczę w szkoleniach 6-8 razy w roku po to, żeby sprawdzić „co w trawie piszczy” i później przetestować nowo poznane techniki na potencjalnych klientach. Na kilku z takich szkoleń spotkałem się z opinią, że używanie przy kliencie słowa „problem” to… problem, bo sprawia ono, że klient staje się ostrożniejszy i uważniejszy – trudniej nakłonić go do zakupu.

AS_06_40.jpg

Niezainteresowany czy nieprzekonany?

Tomasz Targosz   As Sprzedaży 6/2016

Ile razy podczas spotkania sprzedażowego słyszałeś słowa: „Muszę to przemyśleć?” Czy jak ja łudziłeś się później, że klient wróci do domu, zrobi sobie kolację i faktycznie siądzie nad notatkami ze spotkania z tobą, aby rozważyć zakup? Często podobne zwroty oznaczają zwykle „Nie, dziękuję”. Jak w praktyce rozpoznać, kiedy klient nie jest zainteresowany, a kiedy rzeczywiście potrzebuje czasu do namysłu?

Od polubienia do zakupu

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 6/2016

Chętniej spełniamy prośby ludzi, których lubimy – to prawda oczywista. W jaki jednak sposób stać się osobą lubianą, szczególnie w sytuacji, kiedy za chwilę będziemy prosić drugą osobę, aby wydała swoje ciężko zarobione pieniądze na produkt, który sprzedajemy?

Archiwum