As Sprzedaży 4/2016

AS_04.jpg

Segmentacja w praktyce

Segmentacja to narzędzie, które pomaga dopasować wysiłek włożony w kontakt z klientem do jego wartości dla nas. Pozwala określić klientów, którym warto poświęcić więcej czasu, bo generują wysoką marżę lub niską, ale cenią nasze produkty lub usługi tak bardzo, że można to wykorzystać do sprzedaży poprzez rekomendację. Dzięki dobrze przeprowadzonej segmentacji, zamiast strzelać na oślep, precyzyjnie, niczym snajper, wybierzesz swój cel – potencjalnego klienta i przedstawisz mu ofertę spełniającą jego potrzeby. Jak zidentyfikować wartość danego klienta? Jakie kryteria wziąć pod uwagę, dokonując segmentacji? Na te pytania w artykule „Segmentacja w praktyce, czyli kim nie jest mój klient” odpowiada Wojciech Herra.

Bogaty wybór produktów i usług oraz wszechobecna reklama powodują, że coraz trudniej zainteresować klienta swoją ofertą. Trzeba szukać nowych dróg komunikacji i sposobów na odróżnienie się od konkurencji. Pomóc w tym może storytelling. W jaki sposób wykorzystać go w sprzedaży? Zapraszam do lektury artykułu „Opowieści, które sprzedają” Jacka Wolniewicza.

W bieżącym numerze „Asa Sprzedaży” rozpoczynamy cykl „Pigułki wiedzy” przygotowywany we współpracy z firmą Profes. Do każdego artykułu przygotowanego w ramach tego cyklu będzie dołączana tzw. pigułka wiedzy – praktyczne uzupełnienie tematu opisywanego przez autora. W tym numerze prezentujemy „Schemat rozmowy handlowej”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Kompas zawodowy

Polecamy

Archiwum