Czy wiesz, gdzie chcesz być za 5 czy 10 lat? Czy masz wizję swojej kariery zawodowej? Wiedza o tym, czego chcemy (lub nie chcemy), inwestowanie w rozwój siebie i swoich umiejętności daje poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad własnym życiem. Plan rozwoju zawodowego natomiast, to punkt odniesienia do podejmowanych działań, które powinny doprowadzić nas do wyznaczonego celu. O tym, jak przygotować taki plan, aby był ambitny, ale też motywował i był możliwy do realizacji pisze Zofia Jakubczyńska.
Polecam również artykuł Żanety Rachlewicz poświęcony dosprzedaży – jeśli tylko jest wykorzystywana umiejętnie, stanowi szybki sposób na zwiększenie efektywności podejmowanych działań sprzedażowych. Łatwiej przecież zaproponować obecnemu klientowi dodatkowy produkt, niż pozyskać zupełnie nowego, który nie zna nas i naszej firmy.
Zdrowie to dla każdego klienta delikatny temat, dlatego sprzedaż produktów i usług zdrowotnych jest szczególnie trudna i wymaga dużej delikatności w rozmowie. Kluczowe znaczenie ma tutaj zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. W jaki sposób rozmawiać z klientem o zdrowiu? Jakich sformułowań unikać? Jak być skutecznym w sprzedaży usług zdrowotnych? Na te pytania odpowiada Dorota Rachelska w artykule „Bądź jak lekarz, czyli jak rozmawiać z klientem o zdrowiu”.
„As Sprzedaży” jest obecny na rynku wydawniczym od ponad dwóch lat. Z tej okazji chcielibyśmy wam serdecznie podziękować za to, że jesteście z nami i zaprosić do kontaktu. Masz pomysł na temat? Miałeś do czynienia z trudną sytuacją sprzedażową? Poszukujesz narzędzia, które ułatwiłoby ci pracę? Napisz lub zadzwoń!
Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDFŚwiadome kierowanie własną karierą daje poczucie sensu, pozwala odzyskać kontrolę nad swoim życiem, podejmować właściwe decyzje i bez lęku patrzeć w przyszłość. Barierą często jest brak czasu na rozwój. Jak stworzyć z głową motywujący plan rozwoju, który może być realizowany każdego dnia, przy okazji wykonywania codziennych obowiązków?
Według Głównego Urzędu Statystycznego udział Niemiec w naszym eksporcie wynosi prawie 30%. Polskie produkty są bardzo dobrze postrzegane wśród naszych zachodnich sąsiadów. To otwiera sporo możliwości współpracy. Geograficzna bliskość sprawia, że odczuwamy dużo mniejszą barierę wejścia na ten rynek, a także mniejsze różnice w komunikacji, we wzajemnym zrozumieniu oraz podejściu do biznesu. Owszem, mamy...
Co zrobić, aby spotkanie sprzedażowe dotyczące zdrowia, zakończyło się sukcesem? W jaki sposób zbadać potrzeby klienta, kiedy rozmowa dotyczy kwestii trudnych, a czasem i wstydliwych? Jakich sformułowań unikać? W jaki sposób rekomendować usługi medyczne?
O konieczności badania potrzeb i oczekiwań klientów każdy handlowiec dowiaduje się już na etapie szkolenia wdrożeniowego. Techniki sprzedaży i prezentacji oferty to tematyka kolejnych warsztatów, jakie firmy organizują swoim sprzedawcom, oczekując, że dostarczone narzędzia pomogą zrealizować wyznaczone cele. Często jednak brakuje zrozumiałej instrukcji, w jaki sposób wykorzystać wiedzę na temat technik...
Co trzeba zrobić, aby osiągać wysokie wyniki sprzedażowe? Kluczem wydają się właściwe nastawienie i wykorzystywanie technik sprzedaży. Tymczasem w rzeczywistości jeden obszar ma decydujący wpływ: zarządzanie czasem i organizacja sprzedażowego dnia. Na przykładzie specjalisty do spraw sprzedaży reklam pokażę, w jaki sposób zaplanować sobie czas pracy i jak uniknąć najczęstszych błędów.
Obecnie jednym z największych deficytów jest czas. Chociaż z drugiej strony każdy z nas ma go tyle samo, 24 godziny co dzień. A jednak ciągle go nam brakuje. Jakim klientom warto poświęcić czas, którym dysponujemy w pracy, aby czerpać z tego jak największe korzyści?
Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Marka – doświadczonego sprzedawcy pracującego w salonie samochodowym, dzielącego się technikami i patentami, które pomogły mu na różnych etapach kariery. Część 6: czy z każdym klientem można się dogadać? A jeśli tak, to jak to zrobić?
Na pewno doskonale znasz usługi bądź produkty, które sprzedajesz, potrafisz stosować liczne techniki sprzedażowe i negocjacyjne, masz w sobie dużo determinacji i całkiem nieźle radzisz sobie ze stresem, ale czy efektywnie zarządzasz swoim czasem w pracy?
(…) O skuteczności zarządzania czasem decyduje sposób, a nie sam fakt planowania. Zanim pokażę ci (…), jak zarządzać czasem w codziennej praktyce, zobacz, co robią osoby, którym się to nie udaje – czyli jakie błędy popełniane przez uczestników szkoleń najczęściej wymagają przepracowania.
Kiedy podczas szkoleń z obsługi klienta pytam się uczestników, co chcieliby poprawić w swojej pracy, najczęściej słyszę, że sprzedaż. Niektórzy doradcy wychodzą z założenia, iż jedynym sposobem na jej zwiększenie jest pozyskanie nowych kontrahentów. W pogoni za nowym klientem zapominają, że temu „stałemu” łatwiej jest dosprzedać dodatkowy produkt i tym samym zwiększyć swoją efektywność.
Excel w małych i średnich firmach jest czasem wykorzystywany jako system CRM. Nie dziwi to, ponieważ pozwala łatwo zapisać informacje o klientach, transakcjach sprzedaży itp., a także ułatwia analizę tych danych, np. pomaga w obliczeniu, ile przychodu uzyskała firma w poszczególnych miesiącach. Rozpoczynamy cykl artykułów, w których pokażemy jak sprawnie poruszać się w Excelu, żeby stał się pomocą...
Czy wolno nam wskazać klientowi miejsce, które powinien zająć? Jak zarządzać przestrzenią podczas spotkań biznesowych? Na ile sprawne poruszanie się w przestrzeni ma wpływ na efekty, które chcemy osiągnąć? Aby odpowiedzieć na te pytania, trzeba odwołać się do wiedzy poświęconej zarządzaniu przestrzenią w kontakcie biznesowym.
Każdy z nas z pewnością nie raz w życiu doświadczył sytuacji, kiedy spotkał kogoś pierwszy raz i już po kilku sekundach wiedział, że chce tę znajomość kontynuować, albo że absolutnie nie jest nam z tą osobą po drodze. Jednak gdyby nas poproszono w tym momencie o uzasadnienie – dlaczego właśnie takie pozytywne lub negatywne wrażenie zrobił na nas rozmówca, nie umielibyśmy tego racjonalnie wyjaśnić....
Pro Sell Tools to narzędzie pomocne w projektowaniu nowych strategii sprzedażowych, jak i w przeprojektowywaniu już istniejącej. O tym, w jaki sposób z niego korzystać pisze w swojej najnowszej książce Maciej Sasin.
Grzegorz Radłowski w swojej książce „Skuteczny trening sprzedaży” zwraca uwagę, jak ważne są w sprzedaży takie kwestie, jak znajomość własnych talentów i rozwój kompetencji.
Zarabianiu w taki sposób, aby klient kupował u nas, pomimo że nie jesteśmy najtańsi. I to z pełną świadomością, że kupuje odrobinę drożej niż mógłby kupić u naszej konkurencji. Moja praktyka sprzedażowa, menedżerska i w końcu trenerska jasno pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe.
Większość ludzi boi się sprzedaży samej w sobie. Sprzedaży rozumianej jako prowadzenie rozmów z klientami i przekonywanie ich do zakupu produktów czy usług, które chcemy im zaoferować. Pół biedy, gdy mówimy o sprzedaży do klientów wstępnie zainteresowanych, czyli np. do leadów pozyskanych na targach, konferencjach czy chociażby poprzez LinkedIn. Kiedy jednak pada stwierdzenie „sprzedaży na zimno”,...
Tematy omawiane w poprzednich numerach:
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.