As Sprzedaży 12/2017

AS_12.jpg

Obsługa posprzedażowa: podstawa budowania lojalności klientów

Obsługa posprzedażowa to element pomijany przez część handlowców. Liczy się zamknięcie sprzedaży, a to co potem, to już nie mój problem. Takie podejście w dłuższej perspektywie skutkuje utratą klientów, którzy mają poczucie, że sprzedawcy zależy tylko na dokonaniu transakcji. Z kolei odpowiednia obsługa posprzedażowa buduje ich lojalność, bo wiedzą, że w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów mogą liczyć na pomoc ze strony handlowca. Na czym polega dobra obsługa posprzedażowa w wykonaniu sprzedawcy? O tym w tekście „Obsługa posprzedażowa: podstawa budowania lojalności klientów” pisze Monika Mucha.

„Wbrew obiegowej opinii proces sprzedaży nie kończy się na finalizacji transakcji. Stanowi ona jedynie wstęp do sprzedaży powtórnej. Jej pierwszym elementem jest obsługa posprzedażowa” – pisze w swoim artykule Paweł Muzyczyszyn i wylicza „7 grzechów głównych handlowców w obsłudze posprzedażowej” oraz radzi, jak ich uniknąć w praktyce.

Domykanie sprzedaży nawet doświadczonym handlowcom często sprawia problemy. Ale jak udowadnia Marek – pracownik salonu samochodowego, którego wspomnienia prezentujemy od kilku numerów – ważne jest nie tylko to, aby zamknąć sprzedaż, ale również sposób, w jaki się to robi. Można to robić w sposób agresywny, tylko czy klient tak potraktowany będzie chciał w przyszłości skorzystać z naszych usług? Zachęcam do lektury artykułu Tomasza Targosza „Wspomnienia sprzedawcy: sfinalizować sprzedaż”, w którym Marek pokazuje, jak zamykać sprzedaż z wyczuciem.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Archiwum