As Sprzedaży 11/2017

AS_11.jpg

Trudny klient: wyzwanie?

Wielu handlowców zapewne określiłoby mnie mianem trudnego klienta. Dlaczego? Niedawno odwiedziłam salon jednego z operatorów telefonicznych w celu podpisania nowej umowy. Zazwyczaj wiem, czego chcę, więc mam mnóstwo pytań i wątpliwości. Pani, która mnie obsługiwała, stanęła na wysokości zadania – wszystko cierpliwie objaśniała z profesjonalnym, co nie znaczy że wymuszonym, uśmiechem. Jakość obsługi jest dla mnie bardzo ważna, więc wizyta w salonie zakończyła się zawarciem umowy. Jakże inne były moje odczucia, kiedy kilka miesięcy wcześniej udałam się do salonu innego operatora w celu przedłużenia umowy. Od samego początku miałam wrażenie, że przeszkadzam w czymś bardzo ważnym panu, któremu przypadła obsługa mnie. Na moje pytania odpowiadał zdawkowo i oschle. Mimo że byłam zdecydowana na zamknięcie transakcji, skończyło się moim „To ja się jeszcze zastanowię!”.

Dlaczego o tym wspominam? Bo trudny klient wcale nie musi być trudny. Wszystko zależy od podejścia. W bieżącym numerze analizujemy różne aspekty współpracy z trudnym klientem. W artykule „Trudny klient: wyzwanie?” Katarzyna Szober-Pawletta prezentuje siedem zasad w podejściu do trudnego klienta. Można również wykorzystać trudnego klienta do uzyskania informacji na temat oferty lub standardu oferowanych usług, o czym w swoim tekście „Trudny klient jako źródło informacji” pisze Monika Mucha. Z kolei Katarzyna Kłobukowska w tekście „Profesjonalizmem w agresję” wskazuje, jak reagować na agresywne zachowania klientów.

Na koniec chciałabym Wam podziękować za spotkanie podczas Zgrupowania Asów Sprzedaży, które odbyło się w dniach 11-12 maja w Warszawie. Mam nadzieję, że dla Was było ono równie inspirujące jak dla nas. Fotorelacja dostępna na naszym Facebooku. Kto nie był, niech żałuje.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Polecamy

Archiwum