Zarządzanie czasem w codziennej praktyce

Iza Krejca-Pawski   As Sprzedaży 14/2018
AS_14_36.jpg

(…) O skuteczności zarządzania czasem decyduje sposób, a nie sam fakt planowania. Zanim pokażę ci (…), jak zarządzać czasem w codziennej praktyce, zobacz, co robią osoby, którym się to nie udaje – czyli jakie błędy popełniane przez uczestników szkoleń najczęściej wymagają przepracowania.

Błąd nr 1: Powierzchowne sformułowanie celu

Przykładowo:

  • „Od 2 stycznia będę codziennie biegał po 2 km”.
  • „Pierwszy cel to zwiększenie efektywności spotkań handlowych – podniesienie konwersji z 15 do 25 proc., tak aby co czwarte spotkanie kończyło się sprzedażą. Drugi cel to poprawa jakości umawianych spotkań – wykluczanie tych słabo rokujących na etapie rozmowy telefonicznej”.
  • „Moim celem jest zdobycie umiejętności radzenia sobie z «wrzutkami»”.

Tak sformułowanych celów nie da się osiągnąć. Nie są dopracowane ani przemyślane. Nie są też tak ułożone, aby stanowić jasną, konkretną instrukcję, ułatwiającą podejmowanie decyzji w morzu zadań. Wiele osób myli pierwszy pomysł, który przychodzi im do głowy, z właściwie wyznaczonym celem. Pragną szybko przejść do działania, więc zapisują cel powierzchownie, byle jak. Umysł nie chce tracić cennej energii na zastanawianie się, dlaczego coś jest ważne – a zatem kwartalny cel wyznaczony w 5 minut nie może być odpowiednio sformułowany.

Pamiętaj, że jeśli masz byle jaki cel, reszta także będzie byle jaka.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum