Klienta gra w manipulacje

Paweł Muzyczyszyn   As Sprzedaży 11/2017 Tylko on-line

Proces sprzedażowy to arena walki pomiędzy wywieraniem wpływu i manipulacją. Ta walka toczy się zarówno po stronie handlowca, jak i kupującego. Pytanie, jakie powinniśmy sobie postawić brzmi: co każda ze stron może zyskać na tej walce? Bo skuteczna sprzedaż to wygrana obu stron. Szczególnie, gdy mówimy o długoterminowej strategii sprzedażowej.

Różnica pomiędzy manipulacją a wywieraniem wpływu jest bardzo subtelna i nie dotyczy stosowanych technik, a jedynie efektów, które osiągamy. Jeżeli każda ze stron ostatecznie zyskuje, mamy do czynienia z wywieraniem wpływu. Jeśli natomiast któraś traci, mówimy o manipulacji.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum