Klienta gra w manipulacje

Paweł Muzyczyszyn   As Sprzedaży 11/2017 Tylko on-line

Proces sprzedażowy to arena walki pomiędzy wywieraniem wpływu i manipulacją. Ta walka toczy się zarówno po stronie handlowca, jak i kupującego. Pytanie, jakie powinniśmy sobie postawić brzmi: co każda ze stron może zyskać na tej walce? Bo skuteczna sprzedaż to wygrana obu stron. Szczególnie, gdy mówimy o długoterminowej strategii sprzedażowej.

Różnica pomiędzy manipulacją a wywieraniem wpływu jest bardzo subtelna i nie dotyczy stosowanych technik, a jedynie efektów, które osiągamy. Jeżeli każda ze stron ostatecznie zyskuje, mamy do czynienia z wywieraniem wpływu. Jeśli natomiast któraś traci, mówimy o manipulacji.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum