Twoi handlowcy mogą być najskuteczniejsi w branży, zanim jednak będą mogli wykazać się pełnią umiejętności na spotkaniu z klientem, muszą najpierw do niego doprowadzić. I tutaj często pojawia się problem.

Zawsze z zawodowym zaciekawieniem odbieram telefony od handlowców i konsultantów, wsłuchując się w stosowaną strategię rozmowy. Niedawno skontaktował się ze mną przedstawiciel banku, który zadzwonił w celu umówienia spotkania dla handlowca. Przedstawiciel wygłosił następującą formułkę: „Dzień dobry, dzwonię, ponieważ mamy teraz ofertę, dzięki której może pani założyć za darmo konto firmowe. Dodatkowo otrzyma pani jeszcze 100 darmowych wizytówek i pieczątkę. Czy mogę panią umówić na spotkanie z naszym przedstawicielem?”.

Odpowiedziałam „Nie, dziękuję” i rozmowa dobiegła końca w ciągu niespełna minuty. Po jej zakończeniu zaczęłam się zastanawiać, jaki był cel tej rozmowy i czy miałam się zainteresować kontem, wizytówkami, czy pieczątką? I jak wiele takich rozmów musi przeprowadzić dzwoniąca osoba, aby umówić jedno spotkanie, skoro każdy, kto rejestruje firmę, musi już posiadać konto firmowe, aby w ogóle rozpocząć działalność?

Pozornie mocny początek, dużo „dobrego darmowego”, a jednak efekty słabe. Postanowiłam wykorzystać tę rozmowę jako punkt odniesienia w tym artykule, ponieważ rozmowy wielu uczestników prowadzonych przeze mnie szkoleń wyglądają bardzo podobnie. W efekcie handlowcy robią wiele, aby unikać umawiania spotkań, ponieważ często słyszą „nie, dziękuję” z powodu takich właśnie pozornie „dobrych” rozmów.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 19/2015

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.