Akademia umiejętności

Zamienić NIE na TAK

Zofia Jakubczyńska   As Sprzedaży 12/2017 Tylko on-line

Dla wielu handlowców moment odmowy klienta jest końcem relacji sprzedażowej. Może się jednak okazać, że to dopiero początek wartościowej rozmowy. Do tego potrzebne jest własne przekonanie, że piłka jest jeszcze w grze i umiejętność dalszego pokierowania dyskusją.

Klienta gra w manipulacje

Paweł Muzyczyszyn   As Sprzedaży 11/2017 Tylko on-line

Proces sprzedażowy to arena walki pomiędzy wywieraniem wpływu i manipulacją. Ta walka toczy się zarówno po stronie handlowca, jak i kupującego. Pytanie, jakie powinniśmy sobie postawić brzmi: co każda ze stron może zyskać na tej walce? Bo skuteczna sprzedaż to wygrana obu stron. Szczególnie, gdy mówimy o długoterminowej strategii sprzedażowej.

Stara, dobra AIDA

Żaneta Rachlewicz   As Sprzedaży 11/2017 Tylko on-line

Podczas sprzedaży bezpośredniej klient z łatwością może ocenić produkt za pomocą zmysłów. Sprzedaż telefoniczna pozbawia możliwości oceny sytuacji za pomocą zmysłu węchu, wzroku, dotyku czy zapachu. Klient może polegać jedynie na słuchu. Dlatego budowanie relacji przez telefon jest dla sprzedawcy ogromnym wyzwaniem. Jak w tej sytuacji umiejętnie sprzedać produkt?

6 zasad.png

6 zasad negocjowania ceny

Agata Pawłowska   As Sprzedaży 11/2017

Cena jest za wysoka! Konkurencja daje mi lepszą cenę! Za drogo! Każdy, kto coś sprzedawał lub sprzedaje, słyszał podobne zdania z ust swoich klientów. W artykule znajdziesz wskazówki, w jaki sposób rozmawiać o cenie, aby nie przekreślić prowadzonych, być może od dłuższego czasu, negocjacji.

Wytrenuj spokój

Tomasz Targosz   As Sprzedaży 10/2017 Tylko on-line

Stres w pracy handlowca jest obecny w mniejszym lub większym stopniu każdego dnia, na każdym etapie kariery. Jest to o tyle niebezpieczne, że może prowadzić do szybkiego wypalenia zawodowego, coraz słabszej sprzedaży, a nawet problemów zdrowotnych. Warto zatem wiedzieć, jak zarządzać stresem i w jaki sposób niwelować jego poziom.

Nie ma trudnych klientów, są tylko trudne sytuacje

Małgorzata Biarda   As Sprzedaży 9/2017 Tylko on-line

Praca z klientem, jak każde zajęcie zawodowe, ma swoją „ciemną stronę”. W przypadku obsługi klienta są nią trudne sytuacje – czyli klienci, którzy zgłaszając zastrzeżenia czy reklamacje, robią to w „afekcie”. Uzewnętrzniają wówczas negatywne emocje – gniew, złość, frustrację. Często zapominają o problemie i zaczynają personalnie atakować ciebie jako reprezentanta firmy. Jak poradzić sobie w tak skrajnej sytuacji?

Kto pyta, nie błądzi

Paweł Muzyczyszyn   As Sprzedaży 8/2017 Tylko on-line

Na temat pytań w procesie sprzedażowym napisano już wiele. Jednak wielu handlowców nadal ma z nimi problemy. A przecież w procesie sprzedażowym ten uzyskuje wpływ na przebieg rozmowy, kto zadaje pytania. Jakie więc zadawać pytania, żeby być skutecznym?

Polecamy

Archiwum